Kot so nam včeraj pojasnili na ministrstvu za promet, bodo oceno stanja, ki so jo pripravili v Adrii, dali na vpogled tudi zunanjemu revizorju, ki pa ga še niso izbrali. Potem se bodo odločili med tremi možnostmi. Če Adria izpolnjuje vse v evropski uredbi zahtevane pogoje o finančnem stanju družbe, bo ta operativno licenco obdržala, v nasprotnem primeru pa bodo Adrii odvzeli operativno licenco in ji izdali začasno, enoletno licenco. To je sicer mogoče izdati le pod pogojem, da varnost potnikov ni ogrožena in da obstajajo realne možnosti za zadovoljivo finančno sanacijo družbe. V tem obdobju bi morala Adria sicer dokazati tudi finančno sposobnost za pridobitev operativne licence. Če Adria ne bo izpolnjevala pogojev, ji bodo trajno licenco odvzeli in bo morala za izdajo morebitne nove licence vložiti novo vlogo.

Glede na uredbo mora direktorat odločitev sprejeti čim prej, najkasneje pa v treh mesecih po predložitvi vseh podatkov. Rok za odločitev se direktoratu tako izteče konec marca, o postopkih pa mora obvestiti tudi komisijo.

Adria mora direktoratu sicer vsako leto - uredba je bila sprejeta leta 2008 - predložiti svoje revidirane zaključne račune. Poleg tega lahko direktorat za civilno letalstvo, ki ga vodi Mirko Komac, v skladu z evropsko uredbo kadar koli oceni finančno stanje Adrie. Še več, v primeru jasnih dokazov o finančnih težavah letalskega prevoznika ali če je proti temu sprožen stečaj "ali podoben postopek", mora podrobno oceno finančnega stanja opraviti takoj. Ob tem se zastavlja vprašanje, zakaj ni direktorat za civilno letalstvo finančnega stanja Adrie preveril že prej. Da je ta v resnih finančnih težavah, je jasno že vsaj leto dni, tudi razlog za aprilsko znižanje plač zaposlenim je bila preprečitev insolventnosti družbe.

Včeraj se je s težavami Adrie Airways seznanil tudi predsednik vlade Borut Pahor. Ta je gostil predstavnike lastnikov Adrie, predsednika uprave Kapitalske družbe Boruta Jamnika in direktorja PDP Mateja Goloba Matzeleja, ter šefe Adrie, predsednika upravnega odbora Maksa Tajnikarja in glavnega izvršnega direktorja Tadeja Tufka. Strinjali so se, da je letalsko družbo treba rešiti, a rešitve sestanek ni prinesel.

Bolj kot včerajšnji sestanek pri premierju bo za "preživetje" Adrie ta teden ključna odločitev NLB, ali bo ta družbi odobrila novo likvidnostno posojilo v višini štirih milijonov evrov ali ne. Banka, ki je do Adrie že izpostavljena z več kot 40 milijoni evrov, je po naših neuradnih informacijah doslej ostala neizprosna. "Z NLB še iščemo rešitev," nam je včeraj potrdil tudi Tajnikar.

Ta je včeraj predsedniku vlade skupaj z izvršnim direktorjem Tadejem Tufkom sicer predstavil vse že izvedene varčevalne ukrepe, kot so navedli v vladi, "skupaj z 20-odstotnim znižanjem plač zaposlenih". Toda ob tem je treba pojasniti, da po naših podatkih ne gre za linearno, 20-odstotno znižanje bruto plač, temveč le za 20-odstotno znižanje izhodiščne plače, ki bo po novem znašala 615 evrov. Z nižjimi stroški dela naj bi na letni ravni privarčevali okoli pet milijonov evrov. Čeprav so se pogajanja končala šele 24. decembra, naj bi znižanje veljalo že za decembrsko plačo, pa vse do konca leta 2012. Katere druge varčevalne ukrepe so v Adrii še sprejeli, vodstvo družbe skrbno skriva pred javnostjo.

katja.svensek@dnevnik.si