Poslanke in poslanci DZ so drugo branje predloga zakona o cestah, ki je del svežnja nove prometne zakonodaje, opravili v ponedeljek. Gre za zakon, ki nadomešča veljavni zakon o javnih cestah, vanj vnaša nekatere posodobitve, in ureja tudi obcestno oglaševanje.

Direktorji omenjenih podjetij Primož Kapus (Amicus), Monika Kamenšek (Premena), Jože Kovač (Megapolis), Sandi Dumešič (Hera media) in Tomaž Drozg (Tam-tam) opozarjajo, da bo uveljavitev tega zakona prinesla na tisoče novih oglaševalskih površin.

Te bodo lahko po novem postavljene tudi v varovanem pasu državnih cest (regionalnih, glavnih, hitrih cest in avtocest), na višinah, višjih od sedem metrov, in vse do roba cestišča. "Vse to je bilo do sedaj izrecno prepovedano," so navajajo oglaševalci.

Posledica zakona bo med drugim tudi to, da bo DZ "legaliziral že več let nezakonito postavljene svetlobne vitrine v občinah", koristi od tega pa bo imelo zgolj eno monopolno podjetje, so prepričani direktorji.

"Zdi se nam nedopustno, da državni zbor, ki bi moral skrbeti za spoštovanje ustave in sprejemanje nediskriminatorne zakonodaje, na področju zunanjega oglaševanja uzakonja predpise, ki so napisani na kožo enega samega monopolnega podjetja," še navajajo. Ob tem opozarjajo, da proti omenjenemu podjetju poteka tudi postopek pred uradom za varstvo konkurence.