Nova tehnologija razbremenjuje človeka fizičnih naporov, obenem pa od njega zahteva, da prevzame zahtevnejše delo ter zanj uporabi svoje intelektualne in čustvene lastnosti.

Na to dejstvo bodo strokovnjaki opozarjali na jubilejnem Izobraževalnem managementu, ki bo potekal 17. novembra na Otočcu. Poseben poudarek bodo namenili področju izobraževanja v podjetjih in v družbi. »Treba je spodbujati strateško in sistematično vlaganje v znanje, saj trenutne krize ne bomo preživeli, če v svoje znanje ne bomo vlagali ter se posvetili vseživljenjskemu učenju. Mladi potrebujejo izkušnje, starejši morajo svoje znanje obnavljati in ga nadgrajevati,« poudarja dr. Daniela Brečko.

Po njenem mnenju je trenutna gospodarska kriza edinstvena in kot taka zahteva drugačne, edinstvene rešitve. Poudarja, da problemov ne moremo rešiti z enakim nivojem razmišljanja, kot smo jih povzročili. »Ljudje in ne stroji morajo biti usposobljeni za opravljanje najvišjih človeških funkcij, kot so ustvarjalnost, prilagajanje, čustvovanje, odločanje, izbiranje, iskanje novih rešitev, načrtovanje in osebna odgovornost. Vse drugo pa naj opravi nova tehnologija.«

»Slovenci smo sicer intelektualno močni, a socialno in emocionalno šibkejši od preostalih narodov,« meni sogovornica in dodaja, da svoje intelektualne moči ne znamo pokazati, svojega znanja se ne zavedamo, znanje pa se nam še vedno zdi izdatek in ne gonilna sila gospodarske in družbene moči. V zraku »visi nevarno prepričanje«, da že tako vse, kar moramo vedeti, vemo. Še vedno živimo v preteklosti, še vedno čakamo, da bo »vse tako, kot je bilo nekoč«, in se obotavljamo pred prihodnostjo.

Slovenske organizacije vedno večji poudarek dajejo izobraževanju svojih zaposlenih. V času recesije so sicer nekatere to povsem opustile, vendar je takih vedno manj oziroma jih ni več, spet druge organizacije pa so izobraževalne dejavnosti razširile na vse zaposlene. Da se v slovenskih podjetjih težnja po novem znanju nagiba v pozitivno smer, priča dejstvo, da so v podjetju Planet GV letos dobili mnogo več prijav na tradicionalno tekmovanje 10 najboljših podjetij oziroma organizacij, ki največ vlagajo v izobraževanje ter usposabljanje zaposlenih.

»Živimo v družbi, kjer se preprosto ne moremo umakniti s trgov, bodisi da pridobivamo bodisi da izgubljamo,« pravi Brečkova in dodaja, da se danes na svetovnem trgu plačajo ideja, originalnost, oblikovanje in ne garaštvo ter gore nekakovostnih proizvodov. »Treba bi bilo z vso potrebno občutljivostjo prerazporediti sredstva, ki jih v državi namenjamo za izobraževanje,« je dejala in ob tem dodala, da je potrebna spodbuda, da ljudje posežejo po novem znanju v vseh obdobjih življenja, vendar v vsakem obdobju, z različnimi prioritetami, glede na delo, prosti čas in zdravje. Brečkova namreč dvomi, da bomo krizo premagali z izobraževalnim sistemom, ki se ni bistveno spremenil od časov Marije Terezije. Mesta na trgu očitno ne določata več ne domoljubje ne politika, ampak znanje, je še poudarila.