Potrošniki se pri nakupih preko spleta najpogosteje odločajo za potovanja ali nočitve (51 odstotkov), sledijo oblačila in izdelki za šport (46 odstotkov) ter izdelki za gospodinjstvo (37 odstotkov).

Nakupovanje preko spleta je najbolj priljubljeno v Skandinaviji, Veliki Britaniji, na Nizozemskem in v Luksemburgu, kjer se za tovrstne nakupe odloča več kot 45 odstotkov ljudi. Najmanjši delež nakupovalcev preko spleta pa je v Grčiji, Bolgariji, Romuniji in Litvi, kjer po internetu nakupuje manj kot 15 odstotkov ljudi. Slovenija je v skupini članic EU, kjer se za spletne nakupe odloča med 15 in 25 odstotkov prebivalcev.

Med glavnimi razlogi za nakupe preko spleta so po navedbah potrošnikov nizke cene, zagotovljene garancije, udobje, možnost nakupa blaga, ki ga ne morejo kupiti doma ter uporabnikom prijazen način nakupa.

Prednosti spletnega nakupovanja v primerjavi s klasičnimi trgovinami so naročanje blaga ali storitev ne glede na lokacijo trgovine, možnost nakupa 24 ur na dan vse dni v tednu in sočasna primerjava cen v različnih spletnih trgovinah. Med slabosti nakupovanja preko spleta pa sodijo možnost zlorabe podatkov o bančnih karticah, običajno težje vračilo blaga, morebitne težave pri dostavi ter pomanjkanje osebnega stika in svetovanja.