Prav v času recesije je Aldi, kot piše britanski dnevnik The Guardian, postal ljubljenec dela srednjega sloja Britancev, ki so se bili očitno pripravljeni zadovoljiti s diskontnimi supermarketi, kakršni so tudi Lidlovi. Tako je nemško trgovsko podjetje lani v primerjavi z letom prej povečalo svojo prodajo za 20 ali celo 25 odstotkov, medtem ko se je prodaja v tem sektorju povečala le za štiri odstotke.

Toda letos se je Aldiju na britanskem in irskem trgu rast prodaje ustavila. Že lani pa je imel ob letnem prometu v višini dveh milijard funtov zaradi prevelikih investicij 58 milijonov funtov izgube. V rdeče številke je letos zašla tudi danska veriga diskontnih supermarketov Netto, ki je tudi Aldijev konkurent, a šibkejši od Lidla. Letos se je na britanskem trgu začel vzpon starih trgovskih verig običajnih supermarketov, kot sta Sainsbury in Waitrose, ki imata podobne trgovine kot francoski Leclerc ali slovenski Mercator. Analitiki menijo, da britanski kupci niso več tako naklonjeni nakupom v diskontih, kot sta Aldi in Lidl, in se spet vračajo k običajnim supermarketom. Tako je moral danski Netto zaradi izgub vse trgovine na otoku prodati britanski verigi supermarketov Asda.

Ekonomisti menijo, da je bila recesija dober čas za diskontne supermarkete, ki naj bi imeli na britanskem trgu okoli petodstotni delež. Prodajajo manj znane blagovne znamke, cene pa zlasti v zadnjem času niso veliko nižje od cen v Asdi ali Tescu. Trenutno se najbolj povečuje prodaja Sainsburyju, zelo dobro gre tudi Waitrosu, Aldiju pa glede na lansko leto na britanskem trgu deleža ni uspelo povečati nad tri odstotke. Podobno tudi Lidlu ni uspelo povečati lanskega deleža, ki je znašal 2,4 odstotka.

Pred okoli petdesetimi leti sta brata Albrecht v Zahodni Nemčiji iz trgovin Aldi (Albrecht-Discount) ustvarila posebne supermarkete, v katerih je naprodaj manj kot 2000 izdelkov in ne na primer 20.000 ali 30.000 kot v večini supermarketov. Z večjo prodajo enega izdelka sta dosegla večje popuste pri dobaviteljih. Trenutno ima Aldi po vsem svetu že skoraj 10.000 prodajaln, od tega jih je 450 v Veliki Britaniji, kar ni tako veliko, če upoštevamo, da ima v Sloveniji, sicer pod imenom Hofer, okoli 50 trgovin. V Aldiju menijo, da bodo v Veliki Britaniji izplavali iz rdečih številk in da se jim bodo obsežna vlaganja obrestovala. Analitiki so manj optimistični, a vendarle menijo, da se Aldijev delež na britanskem trgu v prihodnosti ne bo zmanjšal.

poslovni@dnevnik.si