Težave so se pojavile v krmilno-nadzornih sistemih obeh predorov, ki imajo zelo pomembno vlogo v primeru izrednih dogodkov, denimo v primeru požara, zato Darsu ni preostalo drugega, kot da predora zapre, saj potnikom niso mogli zagotoviti ustrezne varnosti. Promet so tako s primorske avtoceste preusmerili na vzporedno regionalno cesto med Koprom in Kozino, kjer so nato ves včerajšnji dan nastajali zastoji.

Na napako pri nadzornih sistemih so Dars že v ponedeljek proti večeru opozorili iz njihovega nadzornega centra, kjer računalniško nadzorujejo odseke tako imenovanih pametnih avtocest. Njegova ekipa se je nemudoma odpravila na teren, kjer je skušala napako sproti odpraviti, a ji ni uspelo. Do večera se je izkazalo, da gre za resnejšo okvaro, ki jim bo vzela kar nekaj časa, zato so se odločili za zaprtje tega dela avtoceste. Po besedah Darsovega tiskovnega predstavnika Marjana Kolerja je ključna težava to, da v primeru izrednega dogodka, kot je recimo požar, krmilno-nadzorni sistemi v obeh predorih ne bi delovali tako, kot bi morali, oziroma v skladu s protokoli, zato ne bi bila zagotovljena ustrezna varnost. Na Darsu niso želeli tvegati, saj nesreča nikoli ne počiva, zato so zaradi varnosti uporabnikov raje za ves promet zaprli predora in s tem celoten odsek avtoceste.

Zaradi težav v predorih je Darsova ekipa vso noč s ponedeljka na torek prebila na terenu, podobno pa je bilo tudi včeraj čez dan. Šele okoli štirih popoldne nam je Anton Žagar, izvršni direktor področja za informacijsko tehnologijo in inteligentne transportne sisteme pri Darsu, povedal, da so krmilno-nadzorni sistem v predorih vendarle normalizirali in da so začeli postopno odpirati avtocesto, nekje do večera pa bi moral promet normalno steči. "Do kolapsa sistema je prišlo že v ponedeljek okoli 20. ure, vendar še zdaj ne vemo povsem zatrdno zakaj. Po naši oceni smo napako sicer odkrili, po nekaj dneh pa bo jasno, ali naše ugotovitve povsem držijo. Šlo je za napako na požarnem algoritmu kot enem ključnih podsistemov krmilno-nadzornega sistema, šele podrobnejša analiza pa bo pokazala, ali sistem potrebuje kakšne korenite spremembe," je težave podrobno opisal Žagar.

Po njegovih besedah gre za prvi takšen primer v slovenskih predorih. "V ponedeljek zvečer sem bil prepričan, da bomo napako odpravili v uri ali dveh, a se je na žalost zelo zavleklo," je še povedal Žagar in se hkrati vsem voznikom opravičil za neljubi dogodek.

Da je bila Darsova odločitev za zaprtje predorov pravilna, je prepričan tudi odgovorni urednik Motorevije in prometni strokovnjak France Kmetič, ki smo ga povprašali, kako naj ravnajo odgovorni v podobnih primerih. "Mislim, da je šlo za logično potezo v izredni situaciji. Zame kot uporabnika avtocest je varnost vedno na prvem mestu, zato menim, da se v Darsu niso mogli odzvati drugače. Če bi prišlo do nesreče v predoru, avtomatske naprave pa ne bi delovale, bi lahko prišlo do zelo težke situacije, odgovornost pa bi seveda nosil Dars," je dogajanje ocenil Kmetič.