Šolski inšpektorji so ugotovili, da je bilo januarja kar 1,7 milijona britanskih otrok označenih, da imajo učne težave. Vsak peti britanski šolar naj bi tako imel posebne potrebe, kar se učenja tiče.

V poročilu pa strokovnjaki zatrjujejo, da je bila polovica teh učencev enostavno izpostavljena slabemu načinu učenja. V nekaterih šolah učence, ki pri nekaterih predmetih počasi napredujejo, avtomatično označijo kot manj sposobne oz. kot takšne s posebnimi potrebami. V nekaterih primerih učne in vedenjske težave nastanejo, ker so jih v zgodnjih letih izobraževanja učitelji slabo naučili črk in številk.

Inšpektorji so na neki šoli celo ugotovili, da kot takšne s posebnimi potrebami obravnavajo tudi vse tiste šolarje, katerih očetje se vojskujejo v Afganistanu. Nekateri otroci dobijo tovrstno oznako tudi zaradi tega, ker šole glede na število otrok s posebnimi učnimi potrebami od države dobijo več denarja. Da bi njihovega otroka manj strogo obravnavali in mu bolj pomagali, si za tovrstno obravnavo včasih prizadevajo celo sami starši.

Inšpektorica Janet Thompson, ki je poročilo tudi napisala, je dejala: „Preveč otrok identificiramo kot posebnih in drugačnih, namesto da bi jih jemali kot skupino mladostnikov, ki jih izobražujemo in to je široko področje potreb, ki pa jih lahko zadovoljimo. Našli smo nekaj primerov mladih ljudi, ki so bili identificirani, da imajo vedenjske, čustvene in socialne težave, razlogi za to pa so se pravzaprav skrivali v neznanju branja in pisanja.“