Darsova uprava je tako izbrala konzorcij, ki je že leta 2007 za ministrstvo za promet pripravljal skoraj enako cestninsko dokumentacijo, za kar je prejel približno milijon evrov, razpis za cestninarja pa nato nikoli ni bil objavljen. S tožbo zoper državo danes zahteva še 283.500 evrov, kolikor naj bi mu bilo dolžno ministrstvo za promet.

Prav ta tožbeni znesek, ki je skoraj enak razliki v ceni med obema ponudbama, pa poraja vprašanja o transparentnosti odločitve. Po neuradnih informacijah naj bi namreč šlo za vezano trgovino - Rapp Trans in Ipmit naj bi od tožbe odstopila, če bosta zmagala na Darsovem razpisu.

Pomembno vlogo pri izbiri švicarsko-slovenskega konzorcija naj bi odigrala Simona Razpotnik, ki se je na Darsu pred časom zaposlila kot vodja službe za oddaje del, pred tem pa je bila zaposlena prav v Ipmitu. Kot predstavnica Ipmita je Razpotnikova celo sodelovala na sestanku, na katerem sta se to podjetje in Rapp Trans z odgovornimi na Darsu in ministrstvu za promet marca 2008 dogovorila o vsebini in časovnici priprave dokumentacije za izbor izvajalca elektronskega cestninjenja. Na sestanku so sicer po naših podatkih sodelovali štirje od šestih članov sedanje komisije za izbiro izvajalca. V Eprojektu pa so že napovedali pritožbo, saj dvomijo v resničnost navedenih referenc izbranega ponudnika. Po naših informacijah naj bi namreč razpisna komisija kot referenco Rapp Transu in Ipmitu priznala tudi pripravo razpisne dokumentacije za elektronko cestninjenje za ministrstvo za promet, ki pa razpisa ni nikoli objavilo.

Zgodba o razpisu za svetovalca, ki bo de facto določil, na kakšen način bo Dars v prihodnjih letih pobiral cestnino (bodisi prek mikrovalov bodisi prek satelita), je sicer brez končnega epiloga že več kot pol leta. Po januarskem odpiranju ponudb se je Dars že marca odločil, da ne bo izbral nobenega izmed ponudnikov, aprila pa razpis tudi uradno razveljavil. Na odločitev o razveljavitvi razpisa sta se pritožila oba ponudnika, državna revizijska komisija pa jima je ugodila, saj je Dars po njenem z razveljavitvijo razpisa, ko je prispeli ponudbi ocenil kot nepravilni, ravnal v nasprotju z zakonom o javnem naročanju.

Ker sta Eprojket in Sago že napovedala pritožbo, ni pričakovati hitrega razpleta razpisnega postopka, s čimer se projekt uvedbe elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku še bolj zamika. Po vladnem akcijskem načrtu bi moral Dars pripravljalca razpisne dokumentacije najti že marca. Na ministrstvu za promet sicer ocenjujejo, da spremembe akcijskega načrta še niso potrebne. Je pa vlada Darsu že odobrila poroštva za najem dobrih 153 milijonov evrov posojil za uvedbo novega cestninskega sistema. Skupaj s stroški financiranja naj bi projekt sicer stal več kot 170 milijonov evrov.

barbara.hren@dnevnik.si