Kot je razbrati iz predloga novele zakona o železniškem prometu, ki smo ga pridobili na Dnevniku, javno podjetje ne bo del holdinga Slovenskih železnic (SŽ), za kar si močno prizadeva vodstvo SŽ z Goranom Brankovičem na čelu. Položaj javnega podjetja, ki bi imelo sedež v Mariboru (tako kot zdaj direkcija), vodil pa bi ga direktor, bi deloval nekako tako, kot deluje Dars. Investicije bi se financirale z namenskimi sredstvi, na podlagi teh sredstev pa bi se lahko javno podjetje tudi zadolževalo.

V novo ustanovljeno podjetje naj bi se prezaposlili zaposleni z direkcije in s SŽ, ki se tam ukvarjajo z investicijami v železniško infrastrukturo. Skupaj gre za okoli 60 ljudi, vendar ni znano, ali se bodo prezaposlili vsi.

Na direkciji so z rešitvijo zadovoljni, saj naj bi omogočala stabilno financiranje in izvajanje projektov. Po ocenah našega sogovornika, ki je želel ostati neimenovan, bi za financiranje železniških infrastrukturnih projektov letno zadoščala namenska sredstva v višini od 150 do 160 milijonov evrov. Predvsem so zadovoljni s financiranjem projektov z namenskimi sredstvi, saj proračunsko ni zagotavljalo stabilnosti finančnih virov za več let trajajoče projekte, je dejal direktor direkcije Andrej Godec. Godec ob takšni organiziranosti tudi ne izključuje možnosti gradnje železniške infrastrukture s pomočjo zasebnih vlagateljev.

Godec bi, a mu še niso ponudili

Ker minister Vlačič ukinja direkcijo, nas je zanimalo, ali računa na imenovanje za direktorja novega javnega podjetja. Godec tega ni želel komentirati, je pa potrdil, da se bo prijavil na javni razpis za direktorja, če bo ta objavljen. Na naše vprašanje, ali mu je kdo funkcijo ponudil, je odvrnil, da ne.

Ob tem naj spomnimo, da je generalni direktor SŽ Goran Brankovič pred časom dejal, da bi ob morebitni vključitvi investicij v holding SŽ na čelu podjetja za investicije želel videti zdajšnjega direktorja enote vzdrževanja infrastrukture Marjana Zaletelja. Ta nam je včeraj pojasnil, da mu vodenja novega investicijskega podjetja nihče ni ponujal. Zakoni, kot je dejal, še niso usklajeni do te mere, da bi o tem razpravljali.

Minister za promet je sicer že večkrat dejal, da Godec uživa njegovo zaupanje, a dejstvo je, da bo ustanovitev novega podjetja za investicije povsem premešala karte. Glede na to, da se načrtuje med devet in deset milijardami evrov železniških investicij, pa bo zanimanje za vodenje "novega Darsa" zagotovo izjemno. Na ministrstvu za promet komentarjev o noveli zakona o železniškem prometu in zakonu o SŽ ne dajejo, dokler slednja ne bosta potrjena na vladi.

barbara.hren@dnevnik.si