Zgodba sega že v leto 2006, ko je koprska občina opravila prve direktne zamenjave in prodaje parcel s podjetjem Istrabenz, ki je hotelo graditi koprsko marino, in podjetjem Aurora, ki se je izselilo iz stavbe Bonifika, ker je občina tja začasno preselila šolo. Da tak način upravljanja z občinskim premoženjem ustreza definiciji korupcije, je prvi opozoril predsednik komisije za preprečevanje korupcije Drago Kos, vendar se je koprski župan na njegove ugotovitve požvižgal in mu ob tem ni želel izročiti nobene dokumentacije, češ da Kos nima pristojnosti, da to zahteva od njega. Zato je Kos zadeve predal policiji in tožilstvu, saj je bil prepričan, da bi občina za parcele iztržila več denarja, če bi uporabila katerega od javnih postopkov prodaje svojih parcel, kar pa ni storila. "Menjave smo opravili zaradi javnega interesa. Najeli smo uradnega cenilca, ki je te parcele ocenil, tu ni nič spornega. Tudi danes bi ravnal enako. Očitno pa nekoga moti, da je v Kopru preveč stvari narejenih," je včeraj pojasnil Popovič in dodal, da so iste posle že preverjali revizorji računskega sodišča in koprski kriminalisti, zato se mu včerajšnja hišna preiskava ne zdi primerna.

Preiskovalce NPU je zanimala tudi prodaja zemljišč v obrtni coni Sermin, kjer je občina menjavo parcel opravila s podjetji Serming, Obala IP in Grafist, zanimale pa so jih tudi parcele v ankaranski Oltri in rušenje nekdanje policijske stavbe v centru mesta. Policisti so se namreč morali zato na vrat na nos seliti v nekdanjo upravno stavbo podjetja Stavbenik (v lasti Primorja) v Kopru, Primorje pa je v zameno dobilo zemljišča nad koprskim zalivom. Naj ob tem spomnimo, da je nekdanja upravna stavba Stavbenika, v kateri zdaj domuje policijska uprava Koper, povsem dotrajana in v zelo slabem stanju, saj je statično povsem neustrezna. Stavba namreč močno visi, zato ima vedno več policistov zdravstvene težave. "Če je bila dolga leta dobra za direktorja Stavbenika in njihove zaposlene, je dobra tudi za policiste," odgovarja Popovič.