Med glavnimi novostmi bo trasa, saj bo potekala precej bolj severno kot v letošnjem letu. Kar 70 odstotkov trase bo nove, v Argentini bodo dirkači obiskali pet provinc, v katerih še niso bili, obeta pa se tudi nadvse naporna preizkušnja.

Kot je pojasnil predstavnik ASO Balazs Szavay, bo imel Dakar 2011 približno 9300 kilometrov skupne dolžine, od tega bo 4300 kilometrov hitrostnih preizkušenj. "Gre za zelo težko progo, še posebej v uvodnih etapah. Teren se nenehno spreminja, od peščene podlage do kamnite, tekmovalci se bodo morali navaditi na hitre menjave suhega in mokrega vremena," je dejal Szavay. Med drugim bodo dirkači, ko se bodo iz Argentine selili v Čile in potem nazaj, morali prečkati gorski prelaz na 4800 metrih nadmorske višine.

Madžarski predstavnik organizatorjev je Dakar predstavil v Ljubljani. Novinarska konferenca je bila del širše svetovno zasnovane promocije dirke in bo obiskala še druga večja evropska mesta, pa tudi države na drugih celinah, kot je Kitajska. Predstavil pa je tudi nekaj številk letošnje dirke: 362 sodelujočih tekmovalcev (tudi eden iz Slovenije), 4,1 milijona gledalcev ob progi, 150 milijonov evrov prihodka. Terminski načrt za Dakar 2011 pa je takšen: od 15. maja do konca julija potekajo prijave, konec novembra bodo prireditelji dirkalnike naložili na ladjo v Le Havru, 30. decembra bo tehnični pregled v Buenos Airesu. Start dirke bo 1. januarja 2011, cilj pa 16. januarja prav tako v argentinski prestolnici.

Dakar bo po njegovih zagotovilih že leta 2012 našel novo lokacijo, saj ga zanesljivo ne bo več v Južni Ameriki. Ena od možnosti je vrnitev v Afriko, razmišljajo pa tudi o povsem novih prizoriščih, kot je Daljni vzhod. Med pomembnimi novostmi že za naslednjo sezono pa je predvsem omejitev za najboljše motocikliste, ki bodo morali vsi nastopiti s 450-kubičnimi motorji, po novem pa bo tudi doseg naprav za satelitsko navigacijo, ki zaznavajo kontrolne točke, manjši (400 namesto 3000 metrov).

Stanovnik: Za tekmovalne cilje je še prezgodaj

Miran Stanovnik je neločljiv del Dakarja že 15 let. Na predstavitvi prihajajoče dirke je poudaril, da je za tekmovalne cilje še prezgodaj - nenazadnje bo šele oktobra sedel na novi motocikel -, izrazil pa veliko željo in odločenost, da se bo udeležil tudi naslednjega Dakarja. Z letošnjim ima neporavnane račune, saj se je poškodoval in moral odstopiti že po nekaj dneh.

"Dirka bo precej nova. Obeta se 70 odstotkov nove trase. Bolj ko bo trasa težka, boljša bo za nas, ki želimo resno dirkati. Je pa res, da ne vemo, kaj se bo dogajalo z motorji. Verjamem in upam, da bodo novi motorji zdržali napore in nas bodo pripeljali do cilja."

Največja težava bodo finance, povezane ne le z gospodarsko krizo in zadržanostjo pokroviteljev, temveč predvsem z novimi pravili. "Zaradi novih pravil se bo projekt podražil za 30.000 evrov," je dajal Stanovnik. Doslej je nastopal s serijskim motociklom, vrednim približno 20.000 evrov. Nova 450-kubična "specialka" avstrijskega proizvajalca KTM bo stala 36.000 evrov, še dva rezervna motorja pa 10.000. Na letošnjem Dakarju je Stanovnik sodeloval s proračunom med 70 in 75.000 evri, za novo bo moral zbrati približno 100.000.

"Finance so določena zgodba, ki ima grenak priokus. A to so nekakšni stranski izzivi. Verjamem, da je kriza v Sloveniji v zatonu. Upam, da bomo lahko zaprli ta projekt, ki pa je zastrašujoče drag. Ko pogledam končne številke, si v prvem trenutku mislim, da tega ne moremo izpeljati, ampak verjamem, da bomo," o tej temi pravi Stanovnik. Do novega Dakarja bo sodeloval na manjših dirkah v okolici Slovenije, oktobra pa se bo odpravil na težjo preizkušnjo v Tunizijo, ki bo tudi nekakšen test za prihajajoči Dakar.