"V teh dneh pričakujemo študijo o lokacijah podpornih stebrov," je za Žurnal24 povedal Csaba Tóth, generalni direktor Emonike. "Končno in hvala bogu smo v fazi, ko nam ni treba več čakati na druge, zdaj je vse odvisno od nas. Naprej gremo lahko s polno hitrostjo in ne bomo se ustavili vse do odprtja."

Recesija spreminja načrte

Ker so se v dveh letih okoliščine zaradi recesije zelo spremenile, so projekt prevetrili. Z drugimi besedami: manjši bo, saj bi bil po prvotnem načrtu za zdajšnje razmere prevelik. Predvsem bodo zmanjšali trgovsko-zabaviščni center, in sicer s prejšnjih 58 tisoč kvadratnih metrov neto površin na okoli 47 tisoč. Kot še pravi, bodo nekatere stvari, ki se jim zdaj odrekajo, morda zgradili kdaj pozneje.

Poslovne stolpnice ne bodo spreminjali. Zanjo so že pripravili vso dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja, a je potem ljubljanski mestni svet z zazidalnim načrtom določil, da morata biti zasebni in javni del projekta končana skupaj, kar pomeni, da bo tudi gradbeno dovoljenje skupno. Stolpnica bo imela 27 nadstropij, visoka pa bo 107 metrov. “To bo najvišja poslovna stolpnica v državi. Zgornja nadstropja bodo na isti višini kot Ljubljanski grad,” je ponosen.

Vrednost naložbe bodo oklestili

Po njegovi oceni bi lahko ocenjeno vrednost naložbe (350 milijonov evrov) oklestili za okoli 50 milijonov, a končnega izračuna še nimajo, se pa že pogovarjajo z bankami o najemu posojila, ki naj bi znašal okoli 150 milijonov evrov, preostali del bi financirali sami. “Ne TriGranit ne Emonika nimata finančnih težav, te govorice zanikam,” je za Žurnal24 pojasnil Csaba Tóth.

Če bo šlo po načrtu, bodo gradbeno dovoljenje pridobili oktobra ali novembra, do takrat pa naj bi se tudi z zdaj še neznanim konzorcijem bank dogovorili za bančno posojilo. Gradnja naj bi trajala dve leti. “Verjamemo, da bo odprtje Emonike lahko novembra 2012,” dodaja.

Zdaj torej čakajo na končno študijo stebrov, potem bodo izrisali končni koncept projekta in naredili izračun stroškov. Kje bodo stebri, že vedo, saj so k študiji lahko dali svoje pripombe. Strinjajo se s Slovenskimi železnicami, da stebri ne smejo ovirati trenutnega prometa niti bodoče poglobitve železnice.