Impol za letalsko in avtomobilsko industrijo

Impol že dobrih 50 let oskrbuje ameriško industrijo s svojimi proizvodi iz aluminija. Na tamkajšnjem trgu prodajajo tehnične izdelke iz aluminijevih zlitin po specifikaciji kupcev, in sicer za proizvodnjo komponent za elektroniko, letalsko in avtomobilsko industrijo; podjetje posluje na trgih severne in južne Amerike.

Imopolu se je zelo obrestoval razvoj ekoloških zlitin brez svinca in patentiranih zlitin v preteklih letih. Lani so z lastno blagovno znamko Impol Aluminium uspeli priti v avtomobilsko industrijo, za katero bodo izdelovali avtomatske menjalnike in zavorne cilindre za prvo vgradnjo. Prav ta razvoj in prazna skladišča distributerjev, ki so lani izjemno zmanjšali svoje povpraševanje in nakupe, sta povzročila, da imajo v Impolu v prvih mesecih letošnjega leta več naročil, kot jih zmorejo uresničiti, zaradi česar daljšajo dobavne roke. A letos so tudi višji stroški za logistiko, kajti zaradi lanskega upada naročil je zelo veliko malih prevoznikov propadlo, zato so tisti, ki so ostali, zvišali cene svojih storitev za več kot deset odstotkov.

Tomos na ameriških cestah

Tudi Hidria, ki je v devetdesetih letih na ameriški trg izvažala le elektromotorje, ventilatorje in lamele, od leta 2000 tam uspešno trži tudi dvokolesa Tomos . Prodajajo jih po vsej Severni Ameriki, prek distributerjev v Portoriku pa jih tržijo tudi na Karibskem otočju. Najuspešnejši so mopedi in skuterji. Tako so Američani na drugem mestu lestvice najpomembnejših tujih kupcev dvokoles Tomos - na vrhu so Nizozemci. Za celotno korporacijo Hidria so ZDA tretji najpomembnejši trg, saj so na ameriškem trgu uresničili za 7,8 milijona evrov prodaje, lani pa je bila prodaja zaradi krize nižja.

Gorenje z najprestižnejšimi in najdražjimi izdelki

Tudi Iskra Avtoelektrika je že dolgo navzoča na trgu ZDA in na njem uresniči malo več kot desetino izvoza. Za prvo vgradnjo izvažajo zaganjalnike in alternatorje za dizelske motorje, poleg teh pa še motorje in celotne električne pogone za mobilno hidravliko ter za viličarje. Tretja skupina izdelkov, ki jih prodajajo na ameriški trg za prvo vgradnjo, so električni pogoni za vgradnjo v vozičke za golf.

Gorenje je že več kot 35 let prisotno na trgu ZDA. Sodelovanje Gorenja z naročnikom, za katerega izdeluje prestižne gospodinjske aparate, ki se prodajajo kot najprestižnejši in najdražji izdelki bele tehnike, je tudi zelo razvojno naravnano. Skupaj z naročnikom razvijajo že tretjo generacijo izdelkov, tokrat hladilnik, ki je tretnutno v zaključnih fazah razvoja. Proizvajati ga bodo začeli septembra.
Kljub temu, da gospodarski kazalniki v ZDA že kažejo majhen dvig, ga v Gorenju letos še ne bodo čutili.