Kot je pojasnil, znanstveniki niso mogli zanesljivo izmeriti gostote vulkanskega pepela v ozračju, z izjemo območja blizu vulkana. Zaprtje zračnega prostora je bil spričo pomanjkljivih informacij o točni ravni koncentracije pepela v ozračju in njegovega vpliva na motorje letal edini možni ukrep, je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP menil Gaudru.

Poudaril je še, da ni študij letalskih inženirjev ali vremenoslovcev, ki bi lahko za zračni promet pristojnim oblastem zagotovile, da letalo ne bo strmoglavilo, če bo letelo skozi oblak pepela, ki so ga vetrovi z islandskega ledeniškega ognjenika Eyjafjallajökull raznesli po Evropi.

Vulkanolog je še poudaril, da je bil izbruh Eyjafjallajökulla relativno majhen, a je njegov učinek močno povečal ledenik, zaradi katerega se je povečala količina pepela, prav tako pa vetrovi, ki so oblak pepela porinili nad celinsko Evropo, ter gostota letalskega prometa nad celino.

Letalski promet v Evropi se je medtem danes vračal v običajne tire. Po pričakovanjih naj bi bilo danes opravljenih tri četrtine sicer predvidenih letov, je ocenila Evropska organizacija za varnost v letalskem prometu Eurocontrol.

V Evropi so vrata odprla vsa glavna letališča, zadnje omejitve pa so odpravile tudi Norveška, Danska in Švedska. Zaradi nevarne ravni pepela v ozračju so sicer danes začasno znova zaprli letališče v Helsinkih ter zračni prostor nad odročnima škotskima otočjema Orkney in Shetland.