Preiskovalci urada so obremenilne dokaze po naših informacijah namreč našli tudi za nedavne gradbene projekte na letališču Jožeta Pučnika, med drugim tudi pri obnovi vzletno-pristajalne steze, ki jo za Aerodrom Ljubljana pravkar izvaja SCT Ivana Zidarja. SCT in Primorje, ki ga vodi Dušan Črnigoj, naj bi se v sporazumu, podpisanem lani spomladi, dogovorila za usklajen nastop. Pridobljeni posel, vreden približno 10 milijonov evrov, bi si razdelila v razmerju 70 odstotkov SCT, 30 odstotkov Primorje, če bi posel pridobil SCT, kar se je tudi zgodilo. Primorje naj bi v skladu s sporazumom poplačali na razpisih Darsa.

Obremenilne dokaze je UVK menda pridobil tudi pri projektu Kristalna palača BTC. Celoten projekt je vreden več kot 50 milijonov evrov, izvajalec gradbenih del pa je SCT. SCT naj bi se s Primorjem dogovoril, da bo slednje odstopilo od svoje ponudbe za posel, v zameno pa bo SCT Primorju zagotovil za pet milijonov evrov del, ki jih bo ta pridobil na razpisih v letu 2009. Zanimiv je še pogoj iz dogovora, da se morajo dela nanašati na območje, kjer ima Primorje zagotovljene svoje materialne vire.

Gradbinci so se po naših informacijah dogovarjali tudi za izvedbo del pri projektu izgradnje Hidroelektrarne Blanca na spodnji Savi, in sicer za tretji sklop, ki se je nanašal na izvedbo vodnogospodarske ureditve akumulacijskega bazena. O delitvi poslov naj bi se usklajevali SCT, Cestno podjetje Grosuplje (CGP), Cestno podjetje Ljubljana (CPL) Nivo Celje in Cestno podjetje Maribor (CPM).

Seznam obremenilnih dokumentov je dolg, načini dogovarjanja pa segajo vse od konkretne delitve Darsovih in drugih razpisov do usklajenih nastopov z dogovorjenimi cenami ponudb. Posle so gradbinci med seboj tudi na veliko povezovali. Izstopa predvsem praksa, ko so se gradbinci dogovorili o oddaji skupne ponudbe, po pridobitvi posla pa je dela opravil zgolj en ponudnik. Med pogosto opaženimi kršitvami pa je tudi dogovarjanje o cenah pri oddaji ponudb. Pri gradnji avtoceste Celje-Ljubljana so se gradbinci (navedeni so v tabeli) dogovorili, da bodo oddali tri usklajene ponudbe za tri razpisane sklope gradnje, pri čemer bo vsak oddal najnižjo ceno za en odsek. Hkrati pa so se dogovorili tudi o odstotni delitvi zaslužka - SCT je dobil 40 odstotkov posla, Primorje 20 odstotkov, Kraški zidar štiri odstotke, Cestno podjetje Maribor (CPM) deset odstotkov itd.

UVK je v preiskavah pri gradbenih podjetjih SCT, Primorje, Vegrad, GPG, CPM, CMC, Kraški zidar, kot je razbrati iz pridobljene dokumentacije, pridobil tako konkretne podpisane pogodbe in sporazume kot tudi številne zapisnike s sestankov in dopise ter razpredelnice z delitvijo poslov Darsa in drugih naročnikov.

barbara.hren@dnevnik.si