Gre za daleč največji posel, ki ga je katero od slovenskih gradbenih podjetij v zadnjih letih dobilo v tujini. Po neuradnih informacijah naj bi naročnik, libijska država, SCT izplačal predujem v višini okrog 60 milijonov evrov, največje slovensko gradbeno podjetje pa je moralo za pridobitev posla izpolniti več pogojev. Poleg tega, da so Libijci kandidiranje za posel dovolili le podjetjem, ki letno ustvarijo najmanj pol milijarde evrov prometa (krovno podjetje SCT je imelo predlani 534 milijonov evrov prihodkov), izbrani izvajalec po pogodbi ne sme graditi z gradbeno mehanizacijo, ki je starejša od 5 let.

V SCT včeraj niso želeli dajati podrobnejših izjav o poslu. Po naših informacijah pa naj bi garanciji za resnost ponudbe in izvedbe del pridobil pri konzorciju bank, v katerem naj bi poleg domačih bank sodeloval tudi Unicredit, katerega največji lastnik je prav libijska država. Višina posla, ki ga je dobil SCT, sicer za več kot dvakrat presega lansko blagovno menjavo med Slovenijo in Libijo, ki jo je novembra lani skupaj z gospodarsko delegacijo obiskal tudi predsednik vlade Borut Pahor.

Projekt nove avtoceste, ki jo bo na enem odseku gradil SCT, naj bi bil vreden okrog 1,1 milijarde evrov, gre pa za drugi cestni posel, ki ga je družba Ivana Zidarja dobila v Libiji. V tej severnoafriški državi, ki ji vlada Moamer Gadafi, je pred časom že zgradila avtocesto med največjim mestom Tripoli in tamkajšnjim letališčem. Država, ki ji vlada Moamer Gadafi, je sicer sredi velikega naložbenega cikla: poleg nove obalne avtoceste, ki bo povezala Tripoli in Bengazi, je Libija kitajski državni korporaciji za gradnjo železnic že predlani oddala za 2,6 milijarde ameriških dolarjev poslov pri gradnji več kot 1100 kilometrov železniškega omrežja.

"Če to, kar pravite, drži, gre za zelo pozitivno novico, od katere bi lahko imela koristi tudi druga slovenska podjetja, ki bi se lahko SCT pridružila kot podizvajalci," je včeraj za Dnevnik povedal direktor zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala Borut Gržinič. Kljub temu pomeni posel v Libiji v prvi vrsti srednjeročno rešitev za SCT. Družba bo namreč največ prilivov iz naslova libijskega posla ustvarila v prihodnjih letih.

SCT je po neuradnih podatkih v letošnje leto prenesel za okrog 170 milijonov evrov poslov iz pogodb, ki jih je sklenil v prejšnjih letih. Okrog sto milijonov evrov prihodkov pa naj bi letos ustvaril v tujini. Kot je znano, je SCT že septembra 2007 podpisal pogodbo o dobrih 56 milijonov evrov vredni gradnji sarajevske obvoznice, leto kasneje pa za gradnjo mostu čez Savo v Beogradu, ki naj bi SCT prinesla 145 milijonov evrov. SCT je sodeloval tudi pri gradnji avtoceste med največjim albanskim pristaniščem Drač in kosovsko-albansko mejo.

primoz.cirman@dnevnik.si