"SŽ so na operacijski mizi. Imamo možnost, da jih rešimo, a pri tem je potrebna hitrost, odločnost in transparentnost ter razumevanje politične in strokovne javnosti," je dejal premier, ki pričakuje, da se bodo železnice sčasoma "iz operacijske sobe preselile v sobo za posebno nego, kasneje pa v polni kondiciji opravljale svojo vlogo". Sodeč po včerajšnjih izjavah udeležencev sestanka pa bo država nase tako ali druga prevzela bremena dolgov, ki so si jih železnice nabrale v preteklih letih. Do konca leta naj bi dolg SŽ znašal že okoli 400 milijonov evrov.

Generalni direktor SŽ Goran Brankovič je poudaril, da je država kot lastnica SŽ na podlagi posebne revizije KPMG dobila političen in ekonomski vzvod za pravično porazdelitev bremen za nazaj. Gre za 100 milijonov evrov sredstev, ki jih država menda dolguje SŽ iz naslova infrastrukture.

Minister za promet Patrick Vlačič je dejal, da bodo predlog o finančni sanaciji SŽ pripravili v prvi polovici maja. "Želimo vzpostaviti možnost za normalno poslovanje družbe za v prihodnje in vzpostaviti takšno stanje, da bodo železnice dolgoročno kapitalsko ustrezne," je dejal minister. Naj spomnimo, da skrb za dolgoročno kapitalsko ustreznost SŽ izvira iz negativnega poslovanja tovornega prometa. Brez dokapitalizacije ali pokritja izgube tovornega prometa, ki tudi za letos načrtuje izgubo - okoli 28 milijonov evrov - bodo namreč SŽ znova nesolventne. Ob tem se naš sogovornik, ki je želel ostati neimenovan, sprašuje, kako bo država, tudi če pokrije vse dolgove družbe za nazaj, zagotovila pozitivno poslovanje tovornega prometa, ki že vrsto let ne beleži pozitivnih številk.