Kako se gazela Elektronček počuti pri svojih 20-ih? Kakšna je njena trenutna kondicija?

Mislim, da je še najbolj slikovita primerjava z ljudmi, ki smo v njej: pri dvajsetih smo močni, s tem, da se poleg moči stopnjuje tudi naš intelekt - imamo torej idealne pogoje za nadaljno rast in razvoj na vseh področjih.

Kaj za vas pravzaprav pomeni rast? Robert Mulej, ustanovitelj projekta Gazela, je v nedavnem intervjuju za Dnevnik med drugim dejal: "V samem podjetništvu je po mojem treba razmišljati še o čem drugem, ne le o dinamičnem podjetništvu. Morda bi bila lahko ena od formul, o kateri bi veljalo razmisliti, adinamično podjetništvo." Kakšno je vaše mnenje o tem?

Mnogo misli, podanih v omenjenem intervjuju, delim z njim. Že večkrat sem poudaril, da v skupini Elektronček naš edini motiv ni neskončno povečevanje prometa in dobička podjetja. Pomembna nam je kakopak tudi blaginja naših zaposlenih, vpliv na širše družbeno okolje, okoljevarstveni dejavniki in pa predvsem etično poslovanje z vsemi našimi partnerji - od kupcev do dobaviteljev in ostalih deležnikov. Uspeh našega podjetja mora biti nujno povezan z omogočanjem tudi njihovega. Dodana vrednost mora biti porazdeljena po celotni verigi. Le tako se lahko razvijajo in krepijo tudi naši partnerji in tudi sami postajajo gazele v svojih okvirih.

Lansko leto je bilo tudi za vas krizno. Kako se počuti gazela, ko mora korak občutneje upočasniti in se zaradi tega v javnosti sproži val začudenja, ogorčenja?

Odvisno, kaj si nekdo predstavlja pod pojmom kriza - tako v podjetju kot osebno. Če govoriva le o prometu in dobičku, je ta padel in s tega stališča je leto res bilo krizno. A smo relativno hitro spoznali, da usmerjanje vseh naporov v povečevanje prihodkov na žalost še vedno ne bo obrodilo sadov. Zato smo že februarja 2009 spremenili naše prioritete in se usmerili v optimizacijo procesov v podjetju, krepitev nabavnih pogojev, v kritičen pregled poslovno nepotrebnih oziroma neključnih aktivnosti ter stroškov in, morda najpomembneje, v razvoj in dokončanje naše zadnje generacije produktov. Ta bo podlaga za našo rast ne le v letošnjem letu ampak, upamo, da tudi še v prihodnosti. In vesel sem, da smo te zastavljene cilje več kot izpolnili.

Konkurirate v dejavnosti in na trgu, ki se zdita komaj premagljiva, pa vendar vam je do danes uspelo marsikaj, kar na prvi pogled deluje nepredstavljivo. Od kod Elektronček črpa notranjo moč, pogum in vztrajnost za svoj že dve desetletji trajajoč poslovni razvoj in uspeh?

Težko je opisati občutke, ko na oddaljenih lokacijah, kulturno in tehnološko tako drugačnih, vidiš produkte, ki so plod slovenskega znanja in predstavljajo tudi našo državo. Upam, da se ne bo slišalo pretenciozno, a zagotavljam, da na primer v Macau več ljudi pozna našo blagovno znamko Interblock in podjetje Elektronček kot pa to, kje pravzaprav Slovenija je oziroma da sploh obstaja. Ponosni smo na svoje korenine in čeprav smo uspeh dosegli v tujini, se vsak dan trudimo biti tako z našimi izdelki, kot tudi osebno ambasadorji naše države in kulture.

Poslovneži poudarjajo potrebo po medsebojnem podpiranju in povezanju pri prodiranju slovenskih podjetij v tujino, s ciljem zagotavljanja daljše verige vrednosti in višje dodane vrednosti. Kakšen je vaš pogled na ta prizadevanja?

Poslovneži to teoretično lahko poudarjajo, a vsekakor premalo izkoriščajo v praksi. Naše relativno majhno podjetje je prisotno na vseh celinah, kar mu je uspelo z lastnim znanjem in produkti. Ne spomnim se, kdaj se je nazadnje kdo obrnil na nas z željo po kakšnem nasvetu. Mogoče je v ozadju strah pred kazanjem šibkih točk, a to je nujen del učenja. Osebno sem izjemno ponosen, ko lahko na primer v Ameriki pijemo slovenska vina g. Kristančiča - tudi taka 'malenkost' predstavlja vez z domom. Lahko si torej le želimo, da bo takih primerov vedno več in ponujam odprto roko vsakomur, ki meni, da mu utegne naš nasvet ali izkušnja pomaga pri lastnem prodoru v tujino.

Elektronček je znan tudi kot podjetje z visoko družbeno odgovornostjo, tako zaradi inovacije "responsible gaminga" kot zaradi podpore nogometnim talentom, Rdeče žoge, podpore menedžerskim talentom ... Vas 'odličnost obvezuje'?

Ne vem, ali je to odličnost. Če vprašate mene, gre bolj za vzgojo posameznika v mladih letih in sistem vrednot, ki si jih človek kot posameznik pridobi skozi življenje. Ko sem se leta 2000 pridružil kolektivu, sem opazil, da z g. Pečečnikom deliva iste vrednote in lahko rečem, da jih tudi naš uspeh, ki je sledil v kasnejših letih, ni spremenil. Nasprotno, še okrepil jih je, saj smo imeli poleg želje na voljo tudi sredstva, da smo te vrednote lahko uresničili. Žal mi je, ker se nikoli ne bo dalo pomagati prav vsem ljudem. Verjamem pa, da če bi vsak posameznik oziroma podjetje v svojih okvirih toliko pozornosti in sredstev namenjalo tem vprašanjem, kot jih pri nas, bi bila tako naša država kot svet mnogo lepša in prijaznejša.