Kot je na novinarski konferenci Mestne občine Ljubljana (MOL) predstavila direktorica Javnega holdinga Ljubljana Zdenka Grozde, avtobus na zemeljski plin izjemno prednost, ker njegov izpuh ne vsebuje trdih delcev, ki trenutno najbolj onesnažujejo kakovost zraka v Sloveniji. Koncentracija dušikovih oksidov ni toliko nižja, kot so pričakovali, poraba goriva pa je v primerjavi s hibridom in avtobusom z evro diesel V motorjem višja, so pokazala testiranja, ki so jih opravili konec marca.

Prav tako tudi avtobusi z evro diesel V motorjem, ki so jih hkrati testirali na LPP, niso okolju tako neprijazni in so sprejemljivejši, pravi Grozdetova. Po njenih navedbah imajo sicer precej višjo koncentracijo dušikovih oksidov, pri ogljikovem monoksidu pa so že zelo blizu avtobusom z zemeljskimi plini. Glede porabe goriva pa so nekoliko slabši od hibridov in boljši od avtobusov na zemeljski plin.

Cenovno so avtobusi na zemeljski plin za 10-15 odstotkov dražji kot avtobusi z evro diesel V motorjem in za okoli 55 odstotkov cenejši od hibridnih avtobusov, pojasnjuje Grozdetova. Zaradi finančne situacije v LPP in MOL tako evropski komisiji predlagajo, da jim dovoli spremembo ukrepa glede prenove voznega parka. V LPP si želijo namreč čimprej zamenjati še okoli sto avtobusov s takšnimi, ki so za okolje sprejemljivejši in cenovno dostopnejši od hibridov. Odgovor po besedah Grozdetove pričakujejo konec poletja.

Kot je pojasnil Peter Horvat iz LPP, je razpis za prikazovalnike na postajališčih mestnega prometa zaključen. O ceni še ni spregovoril, ker sklepa glede tega še ni, je pa pojasnil, da bodo letos s prikazovalniki opremili 27 postajališč, po treh letih pa bo tako opremljenih sto postajališč. V LPP po njegovih besedah načrtujejo tudi, da bodo na zaslonih na avtobusih prikazovali tudi podatke o možnem prestopanju na druge proge mestnega prometa.

Ljubljanski župan Zoran Janković je ob tem pojasnil, da so dobili predlog in ponudbo, da bi se LPP iz Šiške selil na Rudnik. Kot pravi, za to obstajata želja in tehnološka možnost, a do odločitve je še daleč. Selitev mora biti zanje finančno nevtralna in najprej je treba preveriti, ali lahko prostore ob Celovški cesti v Šiški sploh prodajo, poudarja župan.

Ob tem je tudi pojasnil, da bo novi investitor garažne hiše v Šiški podjetje Oberon, ki je investicijo prevzelo od podjetja A1 Investicijsko vzdrževanje, obdržal ponudbo prejšnjega investitorja za nakup garažnih mest. 141 oseb, ki je izrazilo zanimanje za nakup, bo tako mesto v garažni hiši lahko kupilo po 10.000 evrov, ostala mesta pa bodo na voljo po višjih cenah, in sicer okoli 15.000 evrov.

Na očitke mestnega Zaresa o nedorečenosti predloga uvedbe brezžičnega omrežja s sklenitvijo javno-zasebnega partnerstva, ki lahko po njihovem mnenju povzroči monopolizacijo mestne infrastrukture in gospodarsko škodo, Janković odgovarja, da govorijo popolne neresnice. Kot so v odgovoru na navedbe Zaresa med drugim zapisali na MOL, je cilj projekta postavljen zelo jasno.

Trditev o monopolizaciji je po njihovem mnenju neutemeljena, saj v Ljubljani že obstaja več brezžičnih omrežij na GSM tehnologiji, ki omogočajo dostop do interneta, brezžično omrežje pa ne bo povzročilo gospodarske škode, ampak spodbudilo konkurenčnost in gospodarsko rast.