Kot je po poročanju ameriške tiskovne agencije AP danes povedal libanonski minister za promet Gazi Aridi, je pilot po vzletu z bejrutskega letališča za let izbral nasprotno smer, kot mu jo je priporočil kontrolor letenja. Iz nadzornega so ga nato pozvali, naj popravi smer, letalo pa je po pozivu izvedlo sunkovit manever in izginilo iz radarjev.

Kaj se je v resnici dogajalo v kabini letala za zdaj ostaja neznanka. Poznavalci vzroke za nesrečo iščejo predvsem v nevihtnem vremenu, ki je v času nesreče vladalo nad Bejrutom. Večina potniških letal, tudi ponesrečeni boeing 737-800, je sicer opremljenih z napravami za spremljanje vremenskih razmer, ki pilotu pomagajo, da se izogne središčem neviht in nevihtnim oblakom.

Libanonski minister za obrambo: Za strmoglavljenje etiopskega letala je bilo krivo slabo vreme

Za strmoglavljenje etiopskega letala v Libanonu je bilo najverjetneje krivo slabo vreme, je izjavil libanonski minister za obrambo. Vzrok strmoglavljenja pa bodo lahko zagotovo potrdili, ko bodo podrobno pregledali črno skrinjico letala, je dejal Elias Murr.

Letalo tipa boeing 737-800 letalske družbe Ethiopian Airlines se je le nekaj minut po vzletu z letališča v Bejrutu znašlo v nevihtnem oblaku, zaradi česar je takoj zatem tudi strmoglavilo v Sredozemsko morje. Na krovu letala, ki je bilo na poti v etiopsko prestolnico Adis Abeba, je bilo sedem članov posadke in 83 potnikov, od tega 54 Libanoncev, 22 Etiopijcev, Iračan, Francozinja in državljan Sirije. Do sedaj so iz morja potegnili vsaj 24 trupel. Reševalci v okolici strmoglavljenja še vedno iščejo morebitne preživele.

"Slabo vreme je bilo več kot očitno vzrok strmoglavljenja,“ je na letališču izjavil Elias Murr. "Možnost terorističnega napada smo že izključili.“ Letalo je pet minut po vzletu v ponedeljek izginilo z radarjev. Ena od prič je povedala, da je letalo v morje padlo v plamenih: "Videli smo svetlobo na nebu, ki se je vila preko morja, to je bilo letalo, ki je padalo. Vreme je bilo res slabo, deževalo je in se bliskalo.“ Nekateri menijo, da je letalo zadela strela. Ni še znano, kako je letalo v tako slabih vremenskih razmerah sploh dobilo dovoljenje za polet.

Dan po nesreči reševalci še vedno iščejo morebitne preživele, vendar upanja, da bi bili pri tem uspešni, skoraj ni več. Iz morja so doslej potegnili nekaj razbitin letala ter več trupel potnikov. Poročila o številu najdenih trupel se močno razlikujejo, in se gibljejo med 10 in 25.

Ključ črne skrinjice

Kaj je botrovalo nesreči, bi lahko razkrili podatki iz črnih skrinjic, ki pa ju preiskovalci še iščejo in še vedno ostajata na dnu Sredozemskega morja. Iz letalske družbe Ethiopian Airlines so sporočile le, da je pilot, ki je pilotiral ponesrečeno letalo, imel več kot 20 let izkušenj, niso pa želeli razkriti njegove identitete.

Družba Ethiopian Airlines velja za eno od bolj kakovostnih afriških letalskih družb, v zadnjih 20 letih pa so imela njena letala le dve nesreči. Nazadnje je letalo omenjene družbe, prav tako boeing 737, strmoglavilo sredi septembra 1998 v etiopskem mestu Bahir Dar. Letalo je tedaj takoj po vzletu s tamkajšnjega letališča zapeljalo v jato ptic, zaradi česar je strmoglavilo. V nesreči je umrlo 31 od 105 potnikov.

Prav tako za eno varnejših komercialnih letal velja tudi Boeingov 737. Letalo je bilo prvič predstavljeno v začetku 60. let prejšnjega stoletja, prav zaradi varnosti pa je postalo prava uspešnica in danes pri letalskih družbah ostaja eno najbolj priljubljenih letal za krajše in srednje dolge polete. Ponesrečeni boeing je letel od leta 1998.