Čudež na reki Hudson

Za 150 potnikov in pet članov posadke je bila prava sreča v nesreči, da je imel njihov pilot že štirideset let izkušenj v letalstvu. Kmalu po vzletu iz newyorškega letališča LaGuardia je Chesley B. Sullenberger opazil, da da je vsaj eden od motorjev prenehal delovati, zato je z minimalno škodo takoj zasilno pristal na reki Hudson na zahodni strani Manhattna. Preiskovalci so kasneje s pomočjo črnih skrinjic potrdili, da je Airbus A320 trčil v jato ptic, pri čemer sta se poškodovala dva njegova motorja, kar je posadka letala sporočila že takoj po trku. Sullenberger je tako rešil 155 življenj in postal vsesplošni junak, ki je po pristanku na reki Hudson pristal tudi na naslovnicah časopisov po vsem svetu.

Februarja nesreči v Buffalu in Amsterdamu

V zvezni državi New York je 12. februarja v predmestje Buffala strmoglavilo letalo ameriške družbe Continental Airlines. Na letalu je bilo 44 potnikov in pet članov posadke. Nesreče ni preživel nihče, umrl pa je tudi eden izmed prebivalcev kraja, kamor je letalo strmoglavilo. Obsežnejša preiskava je pokazala, da je bil vzrok nesreče nepravilno reagiranje pilota Marvina Renslowa, ko je letalo izgubilo hitrost. Pilot je prevečkrat zagnal sistem za nujne primere, ki letalu pomaga pridobiti na hitrosti.

Konec februarja je v Amsterdamu tik pred pristankom strmoglavilo turško letalo s 135 potniki na krovu. Nesreča je  terjala devet smrtnih žrtev, 86 ljudi pa je bilo ranjenih. Nizozemci so po mesecu dni preiskav ugotovili, da je bila za nesrečo letala turške družbe Turkish airlines kriva okvara višinomera. Napačno delovanje višinomera je povzročilo, da je avtopilot močno upočasnil delovanje motorjev, zaradi česar je letalo strmoglavilo na blatno polje ob letalski stezi.

Indonezija: Strmoglavljenje vojaškega transportnega letala zahtevalo skoraj sto žrtev

Maja je v strmoglavljenju vojaškega transportnega letala Hercules v Indoneziji življenje izgubilo 98 ljudi. Na letalu je bilo sicer več kot sto ljudi, v glavnem vojaki in njihove družine. Letalo, ki je po strmoglavljenju skoraj v celoti zgorelo, je letelo iz indonezijske prestolnice Džakarte v provinco Papua.

Tragedija nad Atlantikom

Leto je gotovo najbolj zaznamovala junijska nesreča letala airbus A330 – 200 francoske letaske družbe Air France, ki je 1. junija izginilo iz radarskih zaslonov približno 650 kilometrov severovzhodno od brazilske obale. Po enodnevnem iskanju so brazilski in francoski vojaški piloti razbitine letala le našli, začel pa se je tudi mrzličen lov za kakršnokoli informacijo, ki bi razložila nesrečo enega od najvarnejših letal na svetu. Na letalu je bilo 228 ljudi, od tega je bila večina Brazilcev in Francozov. Sicer je bila to najhujša nesreča v 75-letni zgodovini podjetja Air France, 178 trupel potnikov pa je ostalo pogrešanih.

Predstavniki letalske družbe Air France so kmalu po nesreči sporočili, da je v letalo najverjetneje udarila strela, nato pa se je pojavila domneva, da je do nesreče prišlo zaradi okvare senzorjev za nadzor hitrosti, kar je po nekaj dneh priznal tudi proizvajalec letal Airbus. Kasneje je sicer francoska varnostna služba dva potnika celo povezala s terorizmom, vendar pravih dokazov, da je pri tej nesreči šlo za teroristični napad, ni.

13. decembra so francoski preiskovalci napovedali že tretjo akcijo, v kateri bodo iskali črno skrinjico. Trimesečno iskanje bo potekalo približno tisoč kilometrov od brazilske obale, na globini sedem tisoč metrov, zato si bodo pomagali s sonarji in robotskimi podmornicami.

V nekaj dneh po nesreči francoskega airbusa A330, pa so se kot nalašč začele težave tudi z drugimi letali te vrste, čeprav ta veljajo za ena najvarnejših. Dober teden po nesreči nad Atlantikom so v dveh dneh zabeležili štiri manjše nesreče airbusov. 11. junija je moral zasilno pristati airbus 320 ruske letalske družbe Aeroflot zaradi razpoke na vetrobranskem steklu, istega dne pa je na pacifiškem otoku Guam na poti iz Japonske v Avstralijo moralo zasilno pristati letalo avstralskega nizkocenovnega prevoznika Jetstar airbus 330 s 203 ljudmi na krovu, potem ko je v pilotski kabini izbruhnil požar. Naslednji dan je Kanarskih otokih zaradi težav z motorjem kmalu po vzletu zasilno pristal airbus 320 španskega prevoznika Iberworld, airbus 320 letalske družbe Air France pa je na beograjskem letališču Nikole Tesla z levim krilom udaril v most poleg letališke zgradbe.

Nesrečo letala družbe Yemenia Air preživela le dvanajstletna deklica

Skoraj natančno mesec dni po nesreči francoskega airbusa A330 je svet pretresla še ena velika tragedija. 30. junija je pred vzhodno afriško obalo z radarjev izginilo letalo družbe Yemenia Air s 142 potniki in enajstimi člani posadke na krovu. Nesrečo airbusa A310 je čudežno preživela dvanajstletna deklica iz Marseilla, ki so jo z zlomljeno ključnico in nekaj praskami našli v vodi dve uri po nesreči.

Po kasnejšem poročanju komorskih oblasti naj bi nesrečo preživela tudi petletna deklica in pilot. Uradni vzrok nesreče še vedno ni znan, vendar so francoske oblasti po strmoglavljenju sporočile, da so inšpektorji leta 2007 na plovilu jemenske letalske družbe odkrili vrsto napak. Predstavniki družbe Yemenia airlines so navedbe o napakah takoj zanikali, pojavila se je domneva, da je pri nesreči šlo za napako pilota.

Nesreči v Iranu

15. julija je na severozahodu Irana strmoglavilo letalo tupoljev iranskega prevoznika Caspian Airlines in se ob stiku s tlemi raztreščilo na kose. Nesreče ni preživel nihče od 153 potnikov in 15 članov posadke. Po navedbah očividcev je letalo nenadoma padlo z neba na polje in pri tem eksplodiralo, kar dokazuje tudi velik krater, ki je nastal na prizorišču nesreče, nekateri pa pravijo, da je letalo gorelo že v zraku. Med razbitinami letala, raztresenimi po 120-kilometrskem območju kmetijskih površin, so našli tudi črni skrinjici, ki pa sta bili močno poškodovani.

Deset dni za nesrečo tupoljeva je iran smo poročali o novi letalski nesreči. Letalo je pri pristajanju na letališču v mestu Mašhad na severovzhodu Irana zajel ogenj, umrlo je najmanj sedemnajst ljudi, devetnajst jih je bilo ranjenih. Letalo ruske izdelave iljušin je bilo na poti iz Teherana v Mašhad, na njem pa je bilo 153 potnikov.

Pilota pozabila pristati

Potem, ko se pilota več kot eno uro nista javila kontroli letenja, so kontrolorji letov že mislili, da je bilo letalo ameriške letalske družbe Northwest, ki je 21. oktobra letelo v Minneapolis, ugrabljeno. Letalo je letelo 240 kilometrov dlje od predvidenega mesta za pristanek zaradi napake pilotov. Ko sta ta napako ugotovila, sta letalo obrnila in varno pristala, potniki pa za dogodek sploh niso vedeli.

V naslednjih dneh se je pojavilo veliko teorij, kaj sta pilota počela, da sta pozabila, kje in koliko časa letita. Najprej so se pojavile trditve, da sta zaspala, nato pa je direktor letalske družbe dejal, da sta padla v žolčno debato o politiki letalske družbe. Zatem pa so ameriški varnostni organi dejali, da naj bi pilota med letom uporabljala prenosna računalnika in se vanju tako zatopila, da sta izgubila občutek za kraj in čas. Zaradi napake ju je doletela začasna prepoved letenja.

Ponesrečen teroristični napad Al Kaide

Na božični dan bi se skoraj zgodila nova velika tragedija. Nigerijec Umar Farouk Abdulmutallab je poskušal razstreliti letalo ameriške družbe Northwest, ki je potovalo iz Amsterdama v Detroit. Nigerijec se je malce pred pristankom letala v Detroitu pokril z odejo in potem pod njo skušal povzročiti eksplozijo. To se mu ni posrečilo, prišlo je le do manjšega požara. Potnike na letalu je zajela panika, tisti, ki so bili najbližje teroristu, pa so skočili nanj in ga onesposobili. Terorista so po pristanku odpeljali v bolnišnico, kjer je v soboto pred sodnikom priznal, da je dobil navodila za napad od teroristične mreže Al Kaida. To je bilo v ponedeljek potrjeno tudi s strani te teroristične organizacije.