Tako kot letos bo reli Dakar 2010 dakarski le še po imenu. Namesto puščav in sipin severne Afrike, ki je v zadnjih letih postala prenevarna za udeležence, bodo med 1. in 16. januarjem motoristi, avtomobilisti in tovornjakarji premagovali argentinske in čilske stepe in brezpotja ter se spopadali s kamenjem na visokogorskih prelazih teh dveh držav.

Tudi v letu 2010 bo imel reli slovenski pridih, zanj bo poskrbel Miran Stanovnik, ki je že kar nekakšen inventar tekmovanja. Doslej je nastopil na 13 relijih, letos je končal na skupnem 13. mestu, v letu 2010 pa si želi napredovati med deseterico najboljših.

Tako Stanovnika kot ostalih 29 najboljših motociklistov je prizadela nova omejitev; vodstvo dirke je, predvsem zaradi premoči tovarniških voznikov KTM v zadnjih letih, sprejelo pravilo, po katerem mora 30 najboljših dirkačev bodisi zamenjati motocikle za takšne s 450-kubičnimi motorji ali pa svoje 600 in več kubične opremiti z omejevalnikom (restriktorjem). Slovenski tekmovalec se je odločil za restriktor, ki omeji dotok zraka v uplinjač. Zaradi prisilne novosti bo dirka verjetno še bolj nepredvidljiva.

"Uvrstitev med deseterico mogoče ni več skrita želja, ampak kar želja. Letos je situacija malo čudna in tudi tukaj vidim svojo priložnost, da v tej smeri najdem svojo 'šanso' in smuknem v deseterico," je pred odhodom v Argentino v Ljubljani boj za najvišja mesta napovedal "puščavski lisjak".

Prav zaradi teh prepovedi se je KTM odločil, da ne bo nastopil s tovarniško ekipo. A najboljši dirkači ostajajo v igri, čeprav z zasebnimi dirkalniki, največja favorita pa sta branilec zmage iz letošnjega leta Marc Coma in Cyril Despres.

V avtomobilski konkurenci bo letos vse v znamenju nemškega Volkswagna. Nemci so že letos zmagali, v letu 2010 pa bodo pravzaprav brez konkurence. Japonski Mitsubishi, na tem tekmovanju je prevladoval v zadnjih sedmih afriških izvedbah, se je zaradi gospodarske krize umaknil. VW s posebej prirejenimi Touaregi in izkušenima posadkama, lanskima zmagovalcema Ginielom de Villiersom in Dirkom von Zitzewitzem ter Carlosom Sainzem in Lucasom Senro Cruzom, je favorit in vse razen zmage tovarne iz Wolfsburga bi bilo veliko presenečenje.

"Dvojna zmaga leta 2009 je bila izpolnitev dolgoletnih sanj Volkswagna. Toda to je že zgodovina, imamo nove cilje, želimo pa si druge dakarske zmage," napoveduje direktor športnega oddelka Volkswagna Kris Nissen. Ekipa iz Wolfsburga bo imela konkurenco iz lastne države, kajti bavarski BMW je pripravil moštvo s štirimi posebej pripravljenimi dirkalniki BMW X3, pripeljali pa so tudi najboljšega na Dakarju, devetkratnega zmagovalca Stephana Peterhansla. Spet bo po svoje skušal mešati štrene lani tretjeuvrščeni, ameriški pustolovec Robby Gordon z zasebnim Hummerjem.

Trasa Dakarja 2010 je še težja kot letošnja. Tekmovalci bodo morali v 14 etapah, cilj bo 16. januarja v argentinski prestolnici, dvakrat prečkati Ande, pri čemer se bodo povzpeli vse do višine 4726 metrov, dolge stepske etape in zahtevni makadamski odseki, ki ne prizanašajo tekmovalcem in dirkalnikom na dveh in štirih kolesih, pa obetajo zanimive boje. Skupno bodo dirkači v drugem južnoameriškem Dakarju prevozili približno 9000 kilometrov. Nekoliko bolj bodo obremenjeni avtomobilisti (9030 km, od tega 4810 km hitrostnih preizkušenj), motoristi bodo prevozili 8937 km (4717 km HP). Prirediteljem bo pomagala tudi argentinska vojska, ki je za transportne potrebe spremljevalcev relija namenila dve letali Hercules C-130 in več helikopterjev.