Kot so še sporočili, so sicer v študiji z naslovom Optimalizacija pravne forme projekta EPK Maribor 2012, ki jo je v sodelovanju z občino in Narodnim domom pripravil Bogomir Kovač, analizirali tri možne pristope k organizaciji projekta Maribor - Evropska prestolnica kulture.

Ob modelu, ki predvideva ustanovitev novega javnega zavoda, ki postane nosilec projekta, so analizirali še model, ki predvideva razširitev obstoječega javnega zavoda Narodni dom, in model, ki predvideva, da EPK postane vzporedni projekt Narodnega doma. Med slabostmi teh dveh modelov so nejasna in težavna notranja organizacija javnega zavoda, trk različnih poslovnih kultur, radikalna sprememba vodenja, netransparentno delovanje osnovne in projektne dejavnosti, problematično ločevanje računovodskih evidenc in drugo.

Med temeljnimi prednostmi za odločitev o ustanovitvi novega javnega zavoda pa so zlasti novo vodstvo in povsem prilagojen projektni management, transparentnost financiranja in obvladljivost poslovanja, večja preglednost poslovanja v razmerju do drugih izvajalcev, učinkoviti nadzor, evalvacija celotnega projekta in usklajevanje s partnerskimi mesti.

Na mariborski mestni občini so v dogovoru z ministrstvom za kulturo opredelili operativne naloge pri pripravi ustanovitvenih aktov. Dogovorili so se za učinkovito vzpostavitev nove organizacije. Ocenjujejo, da so storili pomemben korak v izvedbi EPK 2012. Nova organizacija bo začela delati v "sorazmerno kratkem času", sporočajo iz Maribora.