Ali je Comet s (pre)prodajo okoli 2,5 milijona evrov vrednega paketa delnic Swatyja ustvaril dobiček ali izgubo in koliko je iztržil za delnico Swatyja, uradno ni znano, saj se je posel odvil mimo organiziranega trga. Je pa imel Comet še pred nekaj dnevi možnost, da bi za delnico Swatyja iztržil 57 evrov. Toliko je namreč znašala odpravnina vsem delničarjem Swatyja, ki se ne bi strinjali z umikom družbe z borze. Ker Comet, ki je v 100-odstotni lasti Avtotehne, temu ni nasprotoval, do odpravnine ni bil upravičen.

Predsednik uprave Cometa in Swatyja Aleš Mikeln nam je v kratkem telefonskem pogovoru zatrdil, da s preprodajo delnic Swatyja "niso ustvarili niti dobička niti izgube". In zakaj so potem sploh kupili omenjeni paket delnic? Na to vprašanje ni želel odgovoriti.

Po nekaterih informacijah naj bi bil začasni vstop Cometa v lastništvo Swatyja povezan z nedavno skupščino Avtotehne, na kateri je družba Hat (edina lastnica Avtotehne) odločila, da letos za dividende namenijo kar 4,8 milijona evrov. Največja lastnika družbe Hat in posledično Avtotehne sta sicer generalni direktor Avtotehne Jordan Kocjančič in podjetnik Tomaž Ročnik, brat predsednice uprave Probanke Romane Pajenk.

Prav Probanka pa je (poleg tega, da je sodelovala v prevzemnem konzorciju) tudi financirala večji del prevzema Avtotehne. Iz uradno dostopnih podatkov je namreč razvidno, da si je Hat glavnino sredstev za prevzem Avtotehne sposodil pri Probanki in družbi Medaljon, ki jo lastniško obvladujejo menedžerji Probanke. Probanka je Hatu posodila kar 4,4 milijona evrov, Medaljon pa še dodatnih 3,7 milijona evrov. Z lanskim izplačilom Avtotehninih dividend je sicer Hat delno odplačal posojilo Medaljona, medtem ko so skupne finančne obveznosti družbe konec decembra lani znašale 15,6 milijona evrov.

matjaz.polanic@dnevnik.si

Več kazalcev poslovanja in vrednotenja Swatyja si lahko pogledate na spletni strani Poslovnega Dnevnika pod ikono analize podjetij ali na tej povezavi.