Pogajalska skupina pod vodstvom Štefana Kocjančiča, predsednika sindikata avtoprevoznikov in lastnikov gradbene mehanizacije, bo od vlade zahtevala že znano: olajšave pri plačevanju cestnin oziroma znižanje cestnin, takojšnjo uveljavitev vračanja trošarine in učinkovito omejevanje nelojalne konkurence. Pričakujejo, da bodo do konca meseca z ministrom dosegli dogovor, od njega pa bodo zahtevali pisno zagotovilo o tem, kdaj bodo njihove zahteve realizirane.

"Zaradi zadnjih ukrepov vlade je ogroženih 2000 avtoprevozniških podjetij v državi oziroma 40 odstotkov prevozniških zmogljivosti. Za polovico težav je kriva gospodarska kriza, za drugo polovico pa neustrezni ukrepi politike," je dejal generalni tajnik slovenske avtoprevozniške zbornice Emil Milan Pintar. V Sloveniji je registriranih 80.000 kamionov, okoli 130.000 ljudi pa živi od avtoprevozništva, pravi Pintar. "Če se to ustavi, se ustavita Krka, Revoz. Brez avtoprevozništva ni gospodarstva. Tovornjaki stojijo. Če bi vozili, pa je mogoče, da bi ustvarili še večjo izgubo kot zdaj," je dodal včerajšnji gostitelj Mirko Kovačič.

Cestnine so se v zadnjih šestih mesecih zvišale za skoraj 50 odstotkov, poudarja predsednik avtoprevozniške zbornice Lojze Rehar. "Takšna podražitev izjemno znižuje konkurenčne pogoje poslovanja slovenskih avtoprevoznikov. Ne zahtevamo subvencij ali kaj podobnega, le pogoje za normalno poslovanje," pravi. Robert Sever iz združenja za promet na GZS dodaja, da smo država z eno od najvišjih cestnin v Evropi, panoga pa je na dnu.

Ena od večjih ovir za obstoj avtoprevozništva pa je nelojalna konkurenca. "V prvih treh mesecih je policija večino kazni izterjala od slovenskih avtoprevoznikov. Na naših cestah lahko vsak dan vidimo kamione, ki brez dovoljenj transportirajo blago. Zahtevamo zaščito pred nelojalno konkurenco," je bil jasen Pintar.