Zaradi tega ga podjetja premalo vključujejo med orodja, ki zagotavljajo višjo motiviranost, večjo storilnost in kreativnost ter sprejemanje boljših odločitev ter postavljanje ciljev pa tudi osebnostno zrelost vodstvenega kadra. Poslovni coaching, ki za top menedžment poteka individualno (za srednji vodstveni kader pa lahko tudi skupinsko, vendar je narava dela povsem drugačna), traja od pol do enega leta, sta pojasnili Barbara Cukjati, edina slovenska osebna coachinja z licenco, in Andreja Anžur Černič, ki se ukvarja s poslovnim coachingom, iz podjetja Infekta coaching in treningi. Sodelovanje med stranko in coachem je intenzivno, osebna srečanja potekajo vsaj enkrat na 14 dni, pogovor traja uro do uro in pol. Coach omogoča vodilnemu kadru povratne informacije in mu postavlja vprašanja, ki jih vodstvo nikoli ne bi iskreno dobilo od svojih zaposlenih.

V Sloveniji premalo razširjen

Uporabo coachinga (kljub poskusom ustreznega slovenskega izraza še nimamo) bi potrebovale vse veje gospodarstva, meni Franci Čeč, direktor Inštituta za coaching, še posebno v sedanjih kriznih razmerah, in tudi to, da je delež uporabe coachinga v Sloveniji zelo majhen. To je namreč pokazala raziskava, ki je potekala v okviru mednarodnega projekta Equal.

Enako meni Andreja Anžur Černič, ki ugotavlja, da si je do zdaj coaching utrl pot predvsem v podjetjih, kjer se zavedajo pomena intelektualnega potenciala. "Hrvaška je precej pred nami, sicer pa je coaching najbolj razvit v ZDA in Veliki Britaniji, v Sloveniji pa čas za coaching šele prihaja," pravi Andreja Anžur Černič. Coaching industrija naj bi bila samo v Evropi vredna okoli dve milijardi evrov, zadnje leto pa je njena rast med 50- do 70-odstotna.

Coaching, ki kot specifična sodobna oblika izobraževannja odstopa od klasičnih pristopov k prepoznavanju motivacije ključnih menedžerjev ali talentov v podjetju, saj zajema tudi področje osebnostnega razvoja ključnih kadrov, je še posebno pomemben za vodje prihodnosti. V zdajšnjem času so bili in so še menedžerji ter podjetniki zaradi krize prisiljeni odpuščati, kar povzroča tudi pri vodilnih ljudeh velik stres, zato je pomembno, da se s tem ne poistovetijo. "Top menedžerji morajo biti kot gobe, problemov ne smejo razpršiti v okolje, pač pa morajo imeti notranjo moč, da jih predelajo, ne pa da pregorijo. Vodje prihodnosti imajo glede tega še premalo izkušenj, zato jim pri tem lahko coachi pomagajo," pojasnjuje Andreja Anžur Černič.

Kako prepoznati pravega coacha?

Za vsakega vodjo je lahko samo en pravi coach, tisti, ki lahko pri njem naredi določeno spremembo. "Coach bi moral prepoznati pravo poslanstvo v posamezniku in iz njegovih lastnosti izluščiti najboljše, tisto, kar je v resnici, pogledati mora v njegovo srce in mu ga dati na plan, ga odpreti svetu, po 'treningu' pa bi moral klient zažareti navzven, tako kot žari navznoter," meni Milan Krajnc Pavlica iz podjetja Sirius, ki poudarja, da "ko neha direktor osebnostno rasti, preneha rasti tudi podjetje". Coach je klientov zaveznik, ki mu zna prisluhniti, ga razume, klient pa mu v polni meri zaupa.

Več na http://zaposlitev.dnevnik.si/aktualno.