Glede kvalitativnega prevzema patrij se bodo na sestanku, ki bo v torek, predstavniki Patrie pogovarjali s predstavniki slovenskega ministrstva za obrambo. Kot je dejal Hessulf, se težave pojavljajo glede minske zaščite, pri kateri je omenil različne metode merjenja, a z enakimi rezultati, ki pa so jih v drugih državah po njegovih besedah sprejeli, zato se mu zdi "nenavadno", da jih v Sloveniji ne. "Ne bomo pa se pogovarjali o zmanjšanju števila patrij oz. morebitnih spremembah pogodbenih določil," je zatrdil Hessulf.

Predstavniki podjetja Patria so današnjo novinarsko konferenco pripravili ob dnevu odprtih vrat proizvodnje patrij v šoštanjskem podjetju Indop. Proizvodnja osemkolesnikov za potrebe Slovenske vojske (SV) se je v šoštanjskem podjetju začela novembra 2007. Doslej so dokončali 17 vozil, 13 od teh jih trenutno pregleduje SV, v proizvodnji liniji pa je zdaj še 18 vozil. Po pogodbi bodo do leta 2013 izdelali 135 vozil, od tega 122 v celoti v Šoštanju.

Področni direktor podjetja Patria Land & Armament Hessulf je med razlogi za zamude pri izdelavi patrij navedel zamenjavo oborožitvene postaje. Kot je dejal, so se za spremembo odločili zato, ker so pred kratkim ugotovili, da eden od dobaviteljev ne izpolnjuje zahtev. Zamenjava oborožitvene postaje zaradi prilagajanja konfiguracij zahteva nekaj časa, je dejal Hessulf in posebej poudaril, da ne gre za stare oborožitvene postaje, kot so poročali nekateri mediji, ampak nameščajo nove in nerabljene oborožitvene postaje.

Glede kvalitativnega prevzema pa je pojasnil še, da gre za ugotavljanje, ali je vozilo narejeno v skladu s pogodbo, ki pa včasih ni "čisto jasna in pušča možnosti različnih razlag". Po njegovem pri kvalitativnem pregledu ne gre za preverjanje izdelka kot takega, ampak za ugotavljanje značilnosti posameznega vozila. Povedal je še, da je SV že sprejela testno vozilo.

Dobro sodelovanje med podjetjema Patria in Gorenje Indop sta poudarili obe strani. Seppalä je izpostavil dobro strokovno sodelovanje pri izdelavi slovenske različice vozila. Dejal je, da je sodelovanje z Indopom ustvarilo nove zaposlitvene možnosti in postregel s podatkom, da je v času življenjske dobe izdelka skupno število neposrednih in posrednih zaposlitev okoli 1200. Dodal je, da se je Indop razvil v enega vodilnih proizvajalcev vojaške opreme v Sloveniji.

Ustvarjanje delovnih mest je le en del protidobav iz naslova naročil osemkolesnikov, ostalo vključuje odpiranje tržnih priložnosti za slovenska podjetja, je dejal Seppalä. Po njegovih besedah je služba za protidobave potrdila 14 projektov, o 11 sedaj pogovori še potekajo.

S sodelovanjem je zadovoljen tudi član uprave Gorenja Franc Košec, ki je dejal, da so se "posla lotili z velikim veseljem" in da bodo naredili tudi vse, da "vozila krenejo proti Ljubljani". Poudaril je pomen sodelovanja s Patrio v povezavi z vlaganji v razvoj. Gorenje, ki svoje izdelke izvaža v 72 držav sveta, je v zadnjih desetih letih v razvoj, nove izdelke in izgradnjo 13 novih tovarn namenilo milijardo evrov, je povedal Košec.

Indop zaposluje 50 delavcev, poleg tega pa sodeluje še s 116 domačimi in 150 tujimi dobavitelji. Število slednjih si po besedah člana uprave Gorenja prizadevajo zmanjšati tako, da iščejo ustrezne domače dobavitelje. V Indopu izdelujejo sedem različnih tipov vozil, vse iz ene platfome, pri čemer eno vozilo sestavlja 18.500 pozicij, združenih v 8200 sklopov. Izdelava enega vozila traja pol leta, doslej so jih od 17 končanih osem v celoti naredili v Indopu.

Koliko prihodkov si podjetje Gorenje Indop obeta od proizvodnje patrij, Košec ni želel razkriti, dejal je le, da Gorenje s tem "ne bo ne obogatelo ne propadlo" in da je donos nekoliko boljši kot pri beli tehniki.

Proizvodnja patrij v Šoštanju, ki so jo dopoldne predstavili novinarjem, je popoldne na ogled tudi ostali javnosti.