Minister Vlačič sicer danes nima predvidenega srečanja z evropskim komisarjem za promet Antonijem Tajanijem, a kljub temu je mogoče pričakovati, da se bosta ob robu zasedanja prometnih ministrov pogovarjala tudi o slovenskih vinjetah, potem ko je vlada minuli teden odločila, da bo državnemu zboru predlagala spremembe sedanjega vinjetnega sistema, ki po oceni Evropske komisije diskriminira državljane EU, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot Slovenci.

Vlada je minuli četrtek odločila, da bo državnemu zboru predlagala spremembo zakona o javnih cestah, ki predvideva uvedbo sedemdnevnih vinjet po ceni 15 evrov, ukinitev polletnih vinjet in letno vinjeto po ceni 95 evrov s 1. julijem. Slovenija je lani julija na vseh cestninskih cestah uvedla polletne vinjete za 35 evrov in letne vinjete za 55 evrov, zaradi česar je komisija lani oktobra proti njej iz omenjenega razloga sprožila postopek zaradi kršenja pravnega reda EU.

Evropska komisija, ki je v preteklosti večkrat nakazala, da še pred poletno turistično sezono pričakuje uvedbo kratkotrajnih vinjet po ustrezni, sorazmerni ceni, se na odločitev slovenske vlade doslej uradno še ni odzvala. V četrtek so v Tajanijevem kabinetu v prvem odzivu na odločitev vlade pojasnili, da formalno informacije o spremembi sistema od slovenske vlade še niso dobili, zato je tudi ne morejo komentirati.

Osrednja tema današnjega zasedanja bo sicer po pričakovanjih preoblikovanje zakonodaje o evrovinjeti, ki predvideva spremembe cestninjenja za težka tovorna vozila. Cilj načrtovanih sprememb je predvsem zmanjšati prometne zamaške in hrup ter negativen vpliv težkih vozil na okolje. Razprava je zanimiva tudi z vidika Slovenije, ki je pomembna tranzitna država. Češko predsedstvo EU želi politični dogovor o evrovinjeti doseči junija.

Prometni ministri se sestajajo v okviru Sveta EU za promet, telekomunikacije in energijo, ki se bo v torek nadaljeval z zasedanjem ministrov, pristojnih za telekomunikacije.