Na njem se bo od jutri naprej v razponu skoraj dveh tednov zvrstilo petnajst predstav, nastalih po slovenskih dramskih besedilih oziroma predlogah: sedem v tekmovalnem programu, pet v spremljevalnem in še tri v mednarodnem. Temu se bo pridružil še bogat nabor drugih dogodkov, med katerimi bodo tri okrogle mize, delavnici dramskega pisanja, Dan nominirancev z bralnimi uprizoritvami odlomkov besedil, nominiranih za Grumovo nagrado, in pogovori o njih, ob tem pa bodo zaznamovali še svetovni dan gledališča, ki bo ravno v času festivala.

Kot je pojasnila selektorica 39. Tedna slovenske drame Alja Predan, je pri svojem delu izbirala med 32 uprizoritvami, ki so v preteklem letu nastale po domačih dramskih predlogah, kot zanimivost pa je dodala, da se to število že več let giblje v podobnih okvirih. "Ker gre v prvi vrsti za festival dramatike, torej pisave in besedila, je bilo glavno vodilo mojega izbiranja predloga kot taka; seveda pa je režijska nadgradnja ali estetska domiselnost uprizoritev več kot zaželena," je pojasnila svoja merila in se na kratko ozrla na obravnavano produkcijo. "Če je bilo lani razmeroma veliko družbenokritičnih in socialno usmerjenih besedil oziroma predstav, se je letos izkazalo, da prevladujejo satirične in celo komične uprizoritve." V tekmovalni program je sicer uvrstila predstave z resnejšo vsebino, ki je usmerjena v temačnejše plati življenja, v spremljevalni program pa lahkotnejše, bolj vesele predstave. Poudarila je, da je imela kot selektorica srečo, da sta bili v tem letu uprizorjeni obe Grumovi nagrajenki iz zadnjih dveh let, Smeti na luni Roka Vilčnika (ki se podpisuje s psevdonimom rokgre) in Za naše mlade dame Dragice Potočnjak. "Po pregledu celotne bere lahko rečemo, da je slovensko gledališče z dramatiko vred v solidni formi, razmeroma dobri kondiciji in na profesionalno spodobnem nivoju; vendar to nekako še ni dovolj, želela bi si več drznosti, kritičnosti in pa ambicioznosti," je sklenila Predanova.

Tradicionalno Grumovo nagrado za najboljše izvirno slovensko dramsko besedilo leta bo podelila strokovna žirija, ki ji predseduje Zdravko Duša; ta je povedal, da je na letošnji razpis prispelo 38 novih besedil, ob katerih so v konkurenco uvrstili še tri lani nominirana besedila. Peterica dram, ki so prišle v ožji izbor, je znana že nekaj časa, zmagovalno besedilo pa bodo razglasili na zaključni večer festivala, 3. aprila, ko bodo podelili tudi Šeligovo nagrado za najboljšo tekmovalno uprizoritev, bienalno Grün-Filipičevo priznanje za dramaturške dosežke ter nagrado občinstva.

"V beri obravnavanih dramskih besedil je bilo razmeroma malo komedijskih in satiričnih del, nadaljuje se trend psihološke drame, drame razreševanja prikritih konfliktov iz preteklosti in podobno," se je na stanje ozrl Duša. "V splošnem se zdi letošnja produkcija boljša od lanske, treba pa je poudariti, da imajo slovenski avtorji dober smisel za zaplet in oblikovanje junakov, pogosto pa ne znajo enako dobro pripeljati zgodbe do konca kot da bi jim po dobrem zastavku zmanjkalo volje za dodelavo." Po njegovem peterica letošnjih nominirancev, med katerimi je kar nekaj svežih imen, odslikava osnovne niti celotne produkcije in se tako ali drugače ukvarja z moralnimi, eksistencialnimi ali filozofskimi vprašanji dobe, ki jo živimo.

Obsežen dodatni program festivala bo ob ustaljenih vsebinah, kot so delavnice (delavnico "minutnih dram", ki bodo na TSD tudi javno predstavljene, bo vodil Dušan Jovanović) in že omenjeni Dan nominirancev (oboje pripravljajo v utečenem sodelovanju z Gledališčem Glej), obsegal tudi tri okrogle mize (o šolanju dramskih piscev, mestu slovenskega gledališča v svetu in o prihodnosti festivalov v mednarodnih povezavah) ter praznovanje svetovnega dneva gledališča s podelitvijo nagrad ZDUS. Tudi tokrat bodo vstopnice za vse predstave brezplačne, festivalsko dogajanje pa bo znova spremljal bilten Dramosled, ki ga bo urejala Ana Perne.