Kot so danes na novinarski konferenci povedali poslanci SD Luka Juri, Matevž Frangež in Dejan Levanič, naj bi subvencija za nakup novega avtomobila, ki izpusti v okolje manj kot 115 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, znašala 1000 evrov, za nakup novega avtomobila, ki izpusti manj kot 105 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, pa 2000 evrov.

Takšnih modelov avtomobilov je na slovenskem trgu približno 600, je povedal Juri ter dodal, da ne gre zgolj za majhna in hibridna vozila. Manj kot 115 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer denimo izpustijo v okolje ford fiesta, volkswagen polo, seat ibiza, fiat punto ali renault twingo.

Potrebna sredstva naj bi našli z ustreznimi spremembami zakona o davku na motorna vozila. V SD predlagajo, da se za predvideni znesek teh spodbud ustrezno zviša davek pri nakupu avtomobilov, ki izpustijo v zrak več kot 160 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. Takšnega avtomobila nihče ne potrebuje; če ga kdo želi, pa naj si ga kupi, a za to plača, je dejal Juri.

Da bi preprečili morebitne zlorabe takšnega ukrepa, v SD predlagajo, naj bodo do omenjene subvencije upravičeni le tisti, ki bodo ob nakupu novega vozila oddali v uničenje svoje staro vozilo, staro vsaj osem let in katerega lastniki so bili najmanj leto dni. Tako bi preprečili, da ne bi kdo kupil star avto samo zato, da bi ga že naslednji dan oddal v uničenje in pridobil subvencijo.

S takšnimi spodbudami lahko dosežemo razvoj na področju okolju prijaznih osebnih vozil, je ocenil Levanič. V zadnjih 120 letih se je na tem področju naredilo zelo malo, kot primer pa je navedel porabo Volkswagnovega hrošča, ki je v zadnjih 60 letih ostala nespremenjena pri 7,5 litra goriva na sto kilometrov. Energijska varčnost vozil danes ni prednost pri nakupu, je opozoril.

Pri tem mora ustrezno pobudo prevzeti politika, je dodal Frangež ter se zavzel za spodbujanje povpraševanja tudi drugih okolju prijaznih proizvodov, ne le avtomobilov.