Analitiki Reiffeisen Bank Austria na Hrvaškem so ocenili, da je močan padec prometa posledica neugodnega gospodarskega ozračja oz. zmanjšanja optimizma potrošnikov, piše današnji Jutarnji list. Sicer so v avstrijski banki upoštevali tudi določene posebne dejavnike, kot je manjše število delovnih dni in prepoved dela trgovcem ob nedeljah.

Potrošniki na Hrvaškem so začeli kupovati manj, še preden se je kriza pokazala v polnem obsegu, dodaja zagrebški časnik. Življenjski standard je načela že rekordna lanska inflacija, gospodinjstva pa so prvič v sedmih letih zmanjšala potrošnjo vseh izdelkov.

Kot je objavil center za raziskave trga GfK, so Hrvati zaradi visokega lanskega zvišanja cen zmanjšali porabo vseh izdelkov za gospodinjstvo, tako mleka in olja kot detergentov in zobnih past. V GfK so ugotovili, da so lanske povprečne cene blaga za široko potrošnjo v povprečju skočile za več kot 19 odstotkov. Potrošnja se je posledično zmanjšala, in sicer za 5,3 odstotka.

GfK spremlja porabo hrvaških gospodinjstev na podlagi dnevnikov, ki jih vodijo v 1500 gospodinjstev od leta 2000. Raziskava je pokazala, da hrvaška gospodinjstva celo tretjino mesečnih prihodkov uporabijo za živila, tako da vsaka podražitev omenjenega blaga močno vpliva na njihov življenjski standard.

V Reiffeisen Bank Austria so še ocenili, da se zmanjšanje porabe pričakuje tudi v prihodnjih mesecih, v celotnem letošnjem letu pa pričakujejo petodstotno znižanje prometa v trgovskem sektorju.

Tudi na Hrvaškem so do konca leta napovedali odpiranje SOS trgovin v Zagrebu, Čakovcu in Koprivnici, v katerih bodo grosisti ali manjše trgovine odstopile del svojega blaga po nižji ceni ali celo zastonj.