"Zanimanje za vlogo predskakalca je večje od potreb, čeprav je naloga izjemno zahtevna, saj morajo biti vseskozi v pripravljenosti. Prijav je bilo 30, sprejeli smo jih 20, realno jih potrebujemo 10. Najbolj znano ime med njimi je Finec Anssi Koivuranta, letošnji skupni zmagovalec svetovnega pokala v nordijski kombinaciji, ki je pristal na pogoj, da bo letel od prvega do zadnjega dne in v vseh vremenskih pogojih. Imeli smo hude bitke z Norvežani, ker so želele njihove skakalke postaviti nov svetovni rekord za ženske, a smo se po temeljitem premisleku odločili, da bomo počakali, dokler slovenska dekleta ne bodo dovolj zrela za vlogo predskakalk na letalnici," je bil zgovoren vodja tekmovanja Jelko Gros.

Planiški prireditelji so dva meseca na glas govorili o zrušitvi svetovnega rekorda, ki ga ima Norvežan Bjoern Einar Romoeren z 239 metri. Na včerajšnjem druženju z novinarji pa so zelo sramežljivo govorili o novem najdaljšem poletu na smučeh. Vodstvo tekmovanja na poletih konec minulega tedna v Vikersundu, kjer je bil tehnični delegat Slovenec Marko Mlakar, jim je naredilo slabo uslugo, ker je na moštveni tekmi izbralo previsoko zaletišče, zato je Avstrijec Gregor Schlierenzauer po pristanku na ravnini dvakrat padel pri 213 in 224 metrih. Zmagovalec svetovnega pokala ni skrival jeze nad vodstvom tekmovanja, ki bo zato v Planici še bolj pazilo na varnost letalcev.

"Svetovni rekord postavljajo skakalci. Organizatorji ne skačemo, ampak moramo pripraviti letalnico za dolge in varne polete. Namen prirejanja tekem ni lov za svetovnim rekordom. Če se bo zgodil, ga bomo seveda veseli," je poudaril generalni sekretar organizacijskega odbora Primož Finžgar.

Preveč snega je prirediteljem povzročilo večje dodatne stroške, kot če bi ga imeli premalo, saj so ga morali odstranjevati, zmečkal pa jim je tudi varovalne ograje ob doskočišču. A obilico snega so izkoristili tudi za poskus, v katero smer se bodo razvijali poleti v prihodnosti. "V spodnjem radiusu smo nasuli poldrugi meter snega. To pomeni, da smo podaljšali pristajalno ravnino, ki ima še dovolj naklona, da tekmovalec zdrsne po pristanku in se ne zabije v sneg. Če sedanji profil in naklon Planice primerjamo z najdaljšimi poleti na Kulmu in v Oberstdorfu, to pomeni polete do 250 metrov. A tako dolg polet je prevelik psihični zalogaj za tekmovalca. Za rekord potrebuješ tekmovalca v vrhunski formi in pomoč narave z vzgonskim vetrom. Mi smo pripravljeni na vse," je optimističen Gros, ki je poudaril, da prireditev zaradi vremena ni ogrožena, ker je napovedan severni veter.

S finalom 30. sezone svetovnega pokala bodo proslavili tudi 40 let letalnice bratov Gorišek. Organizacijski odbor, ki ga vodi Drago Bahun, ima največ dela z zbiranjem 1,6 milijona evrov za pokritje proračuna. Čeprav so potrkali na veliko vrat, bodo veseli, če bodo prireditev končali z ničlo. Ker v štirih dneh pričakujejo 50.000 gledalcev, so temeljito poskrbeli za prometno ureditev in varnost. "Imamo 5000 parkirišč za osebne avtomobile in 260 za avtobuse, kar pomeni približno 26.000 gledalcev. Za obiskovalce smo pripravili krožni prevoz s 15 avtobusi, ki v eni rundi lahko prepeljejo 1000 ljudi. Na prizorišču bo devet vhodnih mest, potrebna pa bo potrpežljivost in strpnost, saj bo potovanje v Planico od dvakrat do trikrat daljše kot običajno, zato naj se obiskovalci od doma odpravijo pravočasno," je poudaril vodja prometa Jože Ajdišek. Ker je v Planici še vedno meter snega, to pomeni, da so razmere zimske in daleč od spomladanskih, zato naj se obiskovalci primerno oblečejo in obujejo.