Letošnji trend na severnoameriškem avtomobilskem salonu v Detroitu gre v smeri manjših in varčnejših vozil. Poleg treh največjih ameriških proizvajalcev avtomobilov bodo sejmišče zasedli predvsem azijski in nemški proizvajalci. Nekaterih v Detroit letos ne bo, mednje sodita Nissan in Porsche. Organizatorji pričakujejo približno 700.000 obiskovalcev, medtem ko so jih pred petimi leti našteli še več kot 800.000.

Komaj katero drugo panogo je mednarodna finančna in gospodarska kriza prizadela tako hitro in hudo kot prav avtomobilsko. Prodaja novih avtomobilov se je znižala predvsem na ameriškem trgu, kjer je lani zabeležila najnižjo raven v zadnjih več kot 15 letih.

Proizvajalci so že začeli množično zmanjševati proizvodnjo in napovedi o pričakovanem dobičku, kar velja tudi za običajno uspeha navajene družbe, kot so Daimler, BWM ali Toyota, da skorajda propadlih ameriških velikanov, kot je denimo General Motors, sploh ne omenjamo. Novo leto - to so se že dali jasno vedeti vsi - bo komajda kaj boljše, prej slabše.

V globoki krizi so še posebej trije ameriški proizvajalci General Motors, Ford in Chrysler. Prvi je lani prodal tako malo avtomobilov kot še nikoli v zadnjih 50 letih. Strokovnjaki pričakujejo, da se bo proizvodnja avtomobilov v severni Ameriki letos zmanjšala še za dodaten milijon.