Policisti so v eni izmed akcij nekaj kršiteljev ujeli v naravnem okolju in jim napisali kazen, ki pa je smešno nizka - 40 evrov oziroma 20, če plačaš v osmih dneh. Na smučiščih policisti nimajo pristojnosti kaznovanja, zato so za pet kršiteljev napisali obdolžilni predlog in ga poslali prometnemu inšpektoratu. "To je bilo 20. marca lani. Od takrat nismo od inšpektorata dobili nobene informacije, da so kršitelje kaznovali," je nezadovoljen in nemočen Robert Kralj, policijski inšpektor na PU Kranj. Na prometnem inšpektoratu pa so nam razložili, da so prav marca lani spremenili določila zakona in da je zdaj prekrškovni organ za vožnjo z motornimi sanmi po smučiščih inšpektorat za notranje zadeve. Pristojni prometni inšpektor je lani izdal en plačilni nalog, in sicer prav na Krvavcu.

"Menimo, da vožnja z motornimi sanmi v nobenem primeru na sodi na smučarske proge. Gre namreč za ogrožanje varnosti uporabnikov smučišč, saj tudi v primerih, ko se s sanmi vozijo po že poteptanih in za naslednji dan urejenih smučarskih površinah, motorne sani povzročajo neravnine na smučarskih površinah," je mnenje glavnega prometnega inšpektorja Jurija Kosa. Z notranjega inšpektorata pa so sporočili, da predloge kranjske policije še obravnavajo. Ker postopki niso zaključeni, jih tudi ne komentirajo. Zagrožena kazen je od 200 do 600 evrov.

Nič čudnega torej, če so motorni sankači dobili krila, tako da je letos na Krvavcu popolnoma enako (na internetu je mogoče najti celo podjetje, ki sanke prodaja in izposoja ter obljublja nepozabno adrenalinsko doživetje na Krvavcu), težave z divjaki na motornih saneh imajo tudi na drugih slovenskih smučiščih, da večletnega boja nadzornikov v Triglavskem narodnem parku (TNP) sploh ne omenjamo. V TNP je namreč vožnja z motornimi sanmi prepovedana, razen če gre za reševanje, oskrbo koč ali krmljenje divjadi. "Posamezne kršitve so v Bohinju, na Pokljuki, Mežakli in v Radovni. Naravovarstveni nadzorniki imajo pooblastila za izdajo plačilnih nalogov za globo od 40 do 60 evrov. Lani smo skupno izdali 40 plačilnih nalogov, a največ zaradi nedovoljene vožnje z avtomobili in napačnega parkiranja," je povedala Tina Markun iz TNP.

"Seveda imamo težave s sankači, saj vozijo ponoči po sveže urejenih progah. Ne moremo kaj dosti, saj naši nadzorniki ponoči ne delajo, pa tudi represivni organ nismo. Zavedamo pa se, da ima tudi policija omejena pooblastila na smučiščih," je pojasnil Luka Vrančič iz RTC Krvavec. Na Krvavcu zdaj v nemoči, da bi sankače pregnali, razmišljajo, da bi jim na neki način ponudili roko. "Na Kriški planini bi lahko uredili poligon za sankače na terenu, ki je sicer še del smučišča, ga pa kot smučišče ne uporabljamo. Motornih sani bo namreč vedno več in nekaj moramo storiti. Samo preganjati se jih ne da."