K nejasnosti v zvezi z vinjetami je včeraj svoje dodal še prometni minister Patrick Vlačič, saj je med primopredajo poslov na prometnem ministrstvu izjavil, da je "odločitev že sprejeta" in da jo bo javnosti podrobno predstavil jutri.

Prometni strokovnjak, ki ne želi biti imenovan, pravi, da je "z današnjo ceno vinjet odplačevanje avtocestnih posojil v trenutnih razmerah nemogoče". Poleg tega iz drugih virov blizu ministrstva za promet in Darsa prihajajo informacije, da nova vlada v teh dneh po vsej verjetnosti premišljuje o tem, kako naj pred začetkom veljavnosti vinjet sploh še ukrepa. Poročali smo že, da Zveza potrošnikov Slovenije opozarja, da bi bile podražitve in spremembe vinjetnega sistema po 1. decembru s stališča potrošnikov nesprejemljive.

Zaradi težkih gospodarskih razmer bo po zagotovilih iz neuradnih virov nova vlada storila vse, da ji ne bo treba morebitnega primanjkljaja v Darsovi blagajni polniti iz državnega proračuna. Morebitna uvedba kratkoročnih vinjet in podražitev letnih terjata spremembo zakonodaje, za kar pa je ostalo malo časa, še zlasti zato, ker bi vlada morala spremeniti tako zakon o javnih cestah, s katerim bi uvedla kratkoročne vinjete (te naj bi stale od 12 do 15 evrov), kot uredbo o cestnini, ki določa cene vinjet (za njihovo podražitev). Psihološka meja podražitve je po mnenju poznavalcev med 80 in 100 evri, višje cene letnih vinjet pa bi odvrnile preveč kupcev.

Položaj lahko še bolj zaplete tudi odgovor evropske komisije, ki ga, kot so zagotovili v uradu evropskega komisarja za promet Antonia Tajanija, še pripravljajo in ga bodo poslali v Slovenijo v prihodnjih dneh. Evropska komisija bo v njem od Slovenije ponovno zahtevala, da uvede kratkoročne vinjete, ki morajo biti sorazmerno cenejše od letnih in polletnih vinjet.

Če bo vlada letne vinjete zares podražila, se lahko zgodi, da bodo naprodaj šele 1. decembra, ko bodo že začele veljati. Takrat bodo letne vinjete, tako kot običajno, začeli prodajati tudi v Avstriji, tako da v tem v Darsu ne vidijo večjih težav.