Pod mikroskop smo vzeli avtomobilčka, ki sta dosegljiva najširšim množicam. Aveo nosi ameriško avtomobilsko znamko, čeravno je doma v Južni Koreji in je nekdaj nosil ime daewoo kalos. Sandero je z Balkana, a ima Dacia pomembno zaslombo v Renaultu, ki je tej romunski tovarni spet pomagal na noge. Logana ni več, evropske kupce bo skušal navdušiti sandero. Oba sta približno enake velikosti (aveo 3920 mm, sandero 4020 mm), a ima romun kar za sto litrov večji prtljažnik. V aveu boste zadaj namreč našli prostor z le 220 litri prostornine. Občutna razlika. Oba avtomobila sta sicer namenjena krajšim, povečini mestnim vožnjam, zato odrasle ovce ali šivalnega stroja z njima verjetno ne bomo vozili, a je prtljažnik v aveu vseeno preskromen tudi za zgolj najnujnejše nakupe v živilskotrgovskem centru.

Toda to je tudi ena redkih prednosti, ki jih ima sandero v primerjavi z aveom. "Kakšni sedeži! Kot v stari Renaultovi petki, ki sem jo vozila v študentskih časih," je nostalgično vzkliknila damica, ko se je kot sovoznica usedla v sandera. "Pa komandni pult. Gumbi so kot na mlinčku za kavo." V opremi naša testna tekmeca res nista bila enakovredna. V sanderu je vse skromno, zastarelo, robato. Ni avtomatske klime, stikala bi res lahko hitro montirali na kavni mlinček in gospodinje tam gotovo ne bi motili, avtoradio je podhranjen pri zunanjem videzu in tehničnih zmogljivostih, armaturna plošča je suhoparna kot uradni list, plastika neprijetna na dotik... Posebno nenavadno je ceneno piskanje ob vklopu smernih kazalcev. Ko človek v križišču zavija, ima občutek, da je nekdo na zadnji klopi prižgal kitajsko igračko na baterije. Aveo je na vseh teh področjih modernejši in priročnejši. Ima učinkovito avtomatsko klimo, sodobnejši radio s komandami tudi na volanu, skratka, notranjost je bolj podobna "pravemu" sodobnemu avtomobilu. In smerokazi ne piskajo. Nas je pa gnjavila prestavna ročica, ki je bila vse prej kot natančna. Ob mestni vožnji, ko se človek od prestavljanja že tako in tako utrudi, ga zahtevnost pretikanja še bolj živcira. Namesto da bi v križišču gladko speljal, se ubada s tem, ali bo natančno zadel prvo prestavo.

Kaj se skriva pod obema pokrovoma? Žic, ventilov, vijakov, matic in druge šare nismo šteli in primerjali. Smo pa ocenjevali vozne zmogljivosti obeh konjičkov. Oba imata 1,4-litrski motor, le da ima aveo 101 konja, sandero pa le 75. Ni čudno, da lahko aveo do hitrosti sto kilometrov na uro poskoči v 12,4 sekunde, sandero v trinajstih. Še nekoliko večje je razlika pri končni hitrosti: 175 : 161 za avea. Sandero je tudi precej hrupnejši. Toda pri porabi prevzame vodstvo sandero, ki je na testu na sto kilometrov popil 8,4 litra neosvinčenega bencina. Aveo ga je požlampal 9,1 litra, pri čemer sta oba dosežka ob upoštevanju majhnosti avtomobilov za žep voznika vse prej kot dobro znamenje.

Na koncu pride seveda dejavnik, ki je bržkone najpomembnejši za vsakega kupca - cena. Tu postane jasno, zakaj je sandero v primerjavi z aveom tako skromen in dokaj zastarel avto. Medtem ko boste za avea, kakršnega smo vozili na testu, odšteli 11.725 evrov, jih boste za sandera le 8090. Ob tej ceni hitro pozabite na vso skromnost, ki vas čaka ob sedenju za volanom, in se veselite vožnje.