Vemo, kam merite. Ali nimajo kupeji ponavadi le dvoje vrat, kar dokazuje njihovo športnost? Nič več. Domišljija snovalcev avtomobilov pač ne pozna meja, razredi in njihovi podrazredi pa so zgolj njena posledica. Roko na srce, bistvenih razlik med limuzinami in štirivratnimi kupeji ni. Najbolj očitni sta pri obliki, ki je pri kupeju še bolj dinamična in, če želite, tudi lepa, ter pri prostornosti - zaradi padajoče strehe pri kupeju na zadnji klopi hitro zmanjkajo prepotrebni centimetri za glavo. Kaj pomaga, če se sicer sedi kraljevsko. Edina rešitev je: žiga žaga glavo proč! A dajmo šalo na stran.

No, GS in CLS premoreta zajetno pločevino, ki se vsaj v dolžino približuje magičnim petim metrom (4,85 pri GS in 4,92 pri CLS). Voznik se zato počuti kot gospodar sveta. Usnjeni sedeži so električno nastavljivi, položaj si znajo celo zapomniti, da se ne bi preveč prepotili, tudi nastavitvi volana streže elektrika. Hitro se poraja občutek, da odgovorni dobro vedo, da gre za potencialne kupce, vajene razvajanja, tudi v masažnih salonih. Takšna je tudi nadgradnja - samodejna menjalnika. Pri lexusu brezstopenjski CVT in mercedesu 7G-tronic. Oba tudi z možnostjo sekvenčnega prestavljanja (6 in 7 stopenj). V praksi to prevedeno pomeni, da voznik le pritiska na plin, vse drugo opravi menjalnik, natančno in gladko, kot bi mazali maslo na rezino kruha. Če ste zaradi zadnjih besed postali lačni in želite vožnjo združiti s prehranjevanjem in uživanjem tekočin - nikar! Za to sta vsaj dva razloga: zmogljivosti (oba sta 3,5-litrska šestvaljnika) in zadnji pogon. Kombinacija, ki zna biti nevarna.

Ob vsakem, odločnejšem pritisku stopalke za plin zadek hitro zaplava levo in desno in le sistem stabilnosti ESP ga učinkovito kroti. Zdi se nam, da pri japoncu z manjšo zakasnitvijo, pri nemcu pa preveč agresivno. A nalogo, mrcini obdržati v želeni smeri, oba opravljata z odliko. In konjičkov, ki rezgetajo od navdušenja, je veliko. GS je nekaj posebnega zaradi hibridnega pogona, kombinacije električnega in bencinskega motorja. Prvi deluje ob vžigu (ko je avto neslišen), nizkih hitrostih in ko je potrebna dodatna moč pri maksimalnih zmogljivostih. Skupaj ima voznik na voljo kar 345 konjev. Še dobro, da je del opreme tempomat, sicer bi kazni zaradi prekoračene hitrosti plačevali kot za stavo! Hibridni pogon seveda ni zgolj modna muha. Zeleni ob njem skačejo od navdušenja. Kljub izdatni konjenici namreč poraba v povprečju le malce preseže mejo 9 litrov. Ste navdušeni? Navdušenje hitro splahni ob pogledu v prtljažno luknjo, če smo natančnejši, luknjico z vsega 280 litri. Sodobna tehnika pač potrebuje dodatni prostor. Pri CLS je zgodba narobna: prtljažnik je sicer skoraj enkrat večji (495 l), a takšna je s skoraj 12 litri (kljub "le" 272 konjem) tudi povprečna poraba. Še dobro, da posoda za gorivo pogoltne 80 litrov!

Seveda sta GS 450h executive za 69.650 evrov in CLS 350 za 67.800 evrov vrhunsko serijsko opremljena, kljub temu pa čudi, da je pri Stuttgartčanu za parkirne senzorje (973 evrov) in pametni ključ (1441) treba doplačati.