Razvojna družba Ultra, ki je locirana v Zagorju, v Mariboru in Ljubljani, podružnice pa ima v Avstraliji, na Japonskem, Hrvaškem, Češkem, Srbiji, Črni gori, Maleziji, Hongkongu in Braziliji, razvija, izdeluje in trži sisteme industrijske elektronike in telekomunikacij ter podatkovne storitve. Trži izključno lastne produkte s tem, da sama financira okoli 95 odstotkov svojega razvoja. Učinkovitost obstoječih sistemov nadgrajuje z lastnimi tehničnimi rešitvami, s patenti ter inovacijami za upravljanje oskrbovalnih verig naftnih družb, mobilnega plačevanja, upravljanje voznih parkov in podatkovnih storitev.

OD NAFTE DO MOBILCEV

To razvojno podjetje zaposluje v Sloveniji 108 ljudi in kot pravi generalni direktor in lastnik Miloš Urbanija , jih ima polovica najmanj višjo stopnjo izobrazbe, imajo pa tudi sedem magistrov in dva doktorja znanosti: "Ultra je bila ustanovljena pred 15 leti in sprva sem bil edini zaposlen, naš prvi izdelek pa je bil ultra zvočni merilec razdalje, namenjen merjenju višine materialov v silosu. Leta 95 smo razvili napravo za varčevanje z energijo v javni razsvetljavi ultra star, kar smo ponudili tudi Južnoafriški republiki. Tu je bil tudi začetek razvoja merilnega sistema za podzemne rezervoarje - torej sonde in merilne postaje. Naše avtomatske merilnike goriva uporabljajo Petrol in OMV Istrabenz, poleg hrvaške Ine pa tudi druge tuje naftne družbe. Smo eden od treh največjih dobaviteljev na svetu in za naftne družbe smo izdelali tudi program za upravljanje dobaviteljske verige, s katero optimiramo dobavo na bencinskih črpalkah in zagotavljamo družbam izredno velike prihranke - tudi do pet milijonov evrov na leto. Ne izdelamo projekta, ki ga na tujem ne bi mogli prodati, in odpiramo prvo bencinsko črpalko brez zaposlenih." Ultra je družba, ki razvija sodobno elektroniko tako za naftne družbe kot za mobilno tehnologijo. Na področju plačevanja z mobilnim telefonom M-Pay so uspešni tudi v tujini - zlasti na azijskih trgih. Posebno dobro sprejet je Ultrin sistem sledenja vozil talktrack, ki omogoča natančno lociranje prek tehnologij GPS.

DOBIČEK ZA RAZVOJ

Ultrina poslovna politika dosledno zagovarja sistem, da je treba vsak produkt najprej prodati doma, pravi Golobič: "Šele s tem nam je pot na tuji trg olajšana in do leta 2006 bomo v tujini ustvarili vsaj 95 odstotkov prihodkov. Lani je Ultra ustvarila za dve milijardi tolarjev prihodkov, ves dobiček - lani ga je bilo za 88,6 milijona tolarjev - pa vlagamo v razvoj."

Golobič: Gre za tragikomično zgodbo

Gregor Golobič je očitke na račun Ultre ocenil za tragikomično zgodbo, v katero je ta odlična družba nehote padla zaradi njegove politične pripadnosti: "Opozicija je Ultri pripisala celo vrsto neresnic in med njimi je tudi trditev o preveliki državni finančni pomoči. Podjetje je v 15-letni zgodovini dobilo le 106 milijonov tolarjev državne pomoči, ki je namenjena podjetjem s perspektivnimi projekti, s tem, da je firma samo za patentiranje potrebovala 40 milijonov tolarjev. Rast uspešnosti podjetja ni povezana z menoj, saj je bilo podjetje uspešno že prej. V zadnjem obdobju se je povečala le dejavnost Ultre na tujih trgih. Sploh pa ne gre za neko uvozno-izvozno podjetje, pač pa za razvojno firmo, ki trži lastno znanje."

Poslanec državnega zbora Zmago Jelinčič je na tiskovni konferenci Ultre pojasnil, da se je prepričal o uspešnosti Ultre in da njegova stranka za izredno sejo ni glasovala zaradi govoric, ki se pojavljajo okoli te firme, pač pa zaradi Slovenskih železnic in domnevne zlorabe položaja pri prodaji vagonov.

In zakaj se je generalni direktor Urbanija odločil zaposliti Golobiča? "Predvsem zato, ker ima sposobnosti analiziranja poslovnih dogodkov in odpiranja novih tržišč na tujem."