Vendar je ta avto spremenil mišljenje o dizelskih motorjih. Golf 1,5 D je zmogel 50 KM, do 100 kilometrov na uro je pospešil v 18 sekundah in dosegel končno hitrost 140 kilometrov na uro. Motor je kmalu pridobil 100 kubičnih centimetrov, šest let pozneje so ga predstavili v različici s turbinskim polnilnikom (70 KM). Čez čas je imel tudi hladilnik polnilnega zraka (80 KM) in ob predstavitvi golfa tretje generacije povečanje delovne prostornine na 1,9 litra.

Leta 1991 so predstavili pri Volkswagnu (Audiju) tudi neposredni vbrizg goriva v zgorevalni prostor in TDI obdobje se je začelo. Sprva 90 KM, danes že 150 KM iz tega 1,9-litrskega turbodizla. Da ohranijo prednost, ki jo imajo pred konkurenco, so pri Volkswagnu prav ob 25-letnici prvega dizla predstavili nov turbodizelski motor, ki ga imenujejo kar formula 1 med dizli. V mislih imajo tehnologijo. Volkswagnov turbodizel V 10 bo namenjen novi platfomi (T4 in nov terenec razreda SUV).

Blok motorja V10 z delovno prostornino petih litrov je izdelan iz alumunija, ležišča ležajev so okrepljena s sivo litino. Stene valjev so utrjene z nanosom posebnega materiala, ki naredi stene trše. Sila se do obeh odmičnih gredi prenaša prek sistema zobnikov in ne s pomočjo verige ali jermena. Konstrukcijsko sta združena dva na novo razvita vrstna petvaljnika (modulska gradnja), zato ima motor tudi dva turbinska polnilnika.

Za večjo kultiviranost med delovanjem ima motor V10 izravnalno gred, ki se vrti v obratni smeri kot glavna gred. Motor V10 TDI premore vbrizgavanja goriva s pomočjo sistema črpalka-šoba (2050 barov, razprševanje goriva v pet curkov), ima posebni filter CRT, ki zadržuje neizgorele delce. Motor ima moč 230 kW (313 KM) in 750 Nm navora. Seveda so morali zaradi pravzaprav tovornjaškega navora razviti poseben avtomatski šeststopenjski menjalnik. S tem motorjem so torej tehnološko kronali četrt stoletja uspehov svoje dizelske tehnologije, naravi pa so polaskali z junijsko predstavitvijo motorja 1,9 TDI (74 kW), ki izpolnjuje normo o izpušnih plinih Euro 4.