Kriminalisti naj bi preiskovali prvotni razpis za gradnjo predora iz leta 2004, odločbo o gradbenem dovoljenju za razširjeni predor iz junija 2005 in podražitve predora v novi pogodbi med Darsom in SCT. S kriminalisti je imel informativni pogovor tudi nekdanji minister za promet Janez Božič. V Darsu so bili konec minulega tedna.

Na ljubljanski policijski upravi so nam potrdili, da kriminalisti zbirajo obvestila v zvezi z domnevnimi nepravilnostmi, ki se nanašajo na odprtje predora Šentvid.

Po neuradnih informacijah so kriminalisti od junija opravili več informativnih pogovorov na resornih ministrstvih, Darsu, SCT in v družbi ZIL Inženiring, ki je pooblaščeni inženir pri gradnji predora. Da je s kriminalisti "opravil informativni razgovor", nam je včeraj potrdil tudi Božič. Kriminalisti so po naših informacijah obiskali tudi nekdanjega dolgoletnega člana uprave Darsa Abdona Peklaja, v državni družbi za avtoceste, ki jo vodi Tomislav Nemec, pa so nam potrdili, da so bili kriminalisti pri njih konec minulega tedna.

Na policijski upravi nam "zaradi preiskave, ki še ni zaključena", niso želeli odgovoriti na vprašanja o sumih kaznivih dejanj, ki jih preiskujejo. Že septembra 2006 je ovadbo zoper Božiča, njegovega naslednika na vrhu Darsa Rajka Siročiča, Peklaja, še enega nekdanjega člana uprave Darsa Jožeta Zimška in člane nadzornega sveta Darsa vložila Civilna pobuda za izgradnjo Obsavske ceste v Šentvidu. Omenjenim je očitala domnevno upravičen sum nevestnega dela, prirejanja podatkov in zlorabe položaja.

Po naših informacijah kriminalisti trenutno preiskujejo dogajanja, povezana s prvotnim razpisom za gradnjo predora, ki je bil objavljen leta 2004, odločbo o gradbenem dovoljenju za razširjeni predor, ki jo je ministrstvo za okolje in prostor izdalo junija 2005, in tudi s podražitvami predora, ki so zajete v novi pogodbi med Darsom in SCT.

Po mnenju piscev ovadbe naj bi Dars v omenjenem obdobju dela v Šentvidu opravljal brez potrebnih dovoljenj in v nasprotju z uredbo o lokacijskem načrtu za avtocestni odsek Šentvid-Koseze. Medtem ko je ta predvidevala gradnjo dvocevnega dvopasovnega predora, je Dars še pred njeno spremembo začel graditi cevi s tremi prometnimi pasovi. Čeprav je Dars pod Božičevim vodstvom objavil razpis za predor, ki je vseboval dela v obeh različicah, se civilna iniciativa v ovadbi domnevno sklicuje tudi na dopis nekdanjega ministra za promet Jakoba Presečnika, ki naj bi Božiča opozoril, da lahko Dars v predoru začne le z deli, ki so v skladu s tedanjim lokacijskim načrtom. Da bo zmešnjava popolna, je ministrstvo za okolje, ki ga je takrat že vodil Janez Podobnik, Darsu za razširjeni predor izdalo gradbeno dovoljenje, čeprav pred tem ni spremenilo uredbe o lokacijskem načrtu.

"Nisem preiskovana stranka, ampak sem s kriminalisti opravil le informativni razgovor na temo aktivnosti v zvezi s projektom predora Šentvid v obdobju mojega vodenja Darsa," je za Dnevnik dejal Božič, sicer direktor AMZS, ki je Dars zapustil konec leta 2004 po imenovanju na ministrski položaj. Ob tem velja opozoriti, da kriminalisti preiskujejo domnevne nepravilnosti starejšega datuma, ki jih že od junija lani preučuje tudi računsko sodišče. V minulih dneh nam uradno ni uspelo izvedeti, zakaj so se kriminalisti šele po več letih odločili opraviti informativne razgovore z nekaterimi nekdanjimi ključnimi ljudmi na Darsu in pristojnih ministrstvih. Na ljubljanski policijski upravi so nam povedali le, da bodo "kriminalisti po končani preiskavi z ugotovitvami seznanili pristojno okrožno državno tožilstvo".