"Izgube ni. Če pa gledamo le tovorni in potniški promet, je izguba takšna, kot jo je po torkovi seji nadzornega sveta citirala njegova predsednica, ki je upravičeno zaskrbljena. Vsi elementi bi morali poslovati pozitivno, predvsem tovorni in potniški promet," je razliko med torkovimi in včeraj predstavljenimi številkami pojasnil Schara.

Tovorni promet je po besedah Schare namesto načrtovane 1,5 milijona evrov izgube v prvem trimesečju ustvaril 2,7 milijona evrov izgube. Potniški promet pa naj bi imel 2,8 milijona evrov izgube. Skupaj sta imela potniški in tovorni promet torej 5,5 milijona evrov izgube, kar je kar dvakrat več od številk, ki jih je v torek navajala Šinkovec-Fundukova.

"Bilančne ali poslovne rezultate se da brati, kakor želite, mene pa kot nadzornico zanima čisto poslovanje," je včeraj dejala Šinkovec-Fundukova. Pojasnila je, da so imele SŽ, če ne upoštevamo učinka vložka v Emoniko, v prvem trimesečju 2,4 milijona evrov izgube. "Tudi ob prodaji zemljišča v Novi Gorici so SŽ to beležile ločeno in na to opozorile," je dejala. Dodala je, da bi morale ob dejstvu, da se je izguba samo v aprilu povečala za milijon evrov, zagoreti vse rdeče luči. Zagotovila je še, da bodo upravi pri reševanju težav ponudili vso podporo.

In kje so razlogi za slabše poslovanje potniškega in tovornega prometa? SŽ so prepeljale za 1,5 odstotka manj blaga in opravile za 5,1 odstotka manj neto tonskih kilometrov, kar pripisujejo padcu prevozov v Italiji in na Madžarskem. Schara je dejal, da zaradi slabših rezultatov od načrtovanih že pripravljajo "akcijski načrt za pridobitev novih tovorov". SŽ so, je dejal Schara, že v fazi pridobivanja varnostnih spričeval za opravljanje prevozov v sosednjih državah. Ob tem velja omeniti, da sta varnostno spričevalo v Sloveniji že pridobila dva avstrijska prevoznika. Potniški promet pa, tako Schara, posluje negativno, ker cene, ki jih postavlja država, ne pokrivajo stroškov veljavnega voznega reda. Leto naj bi potniški promet končal z devet milijonov evrov izgube.

barbara.hren@dnevnik.si