Na velikem odru, kjer je predvidenih pet novih predstav, bodo prevladovala besedila, ki se na tak ali drugačen način dotikajo teme države. "Gledališče danes vedno bolj postaja prostor refleksije, tudi ali še posebno družbenopolitične, in zastavljanja temeljnih vprašanj; med njimi so seveda tudi tista, ki se tičejo države kot tiste oblike skupnega sobivanja ljudi ter uveljavljanja družbenih interesov, ki v sodobnem času izgublja pomen, kakršnega je imela pred stoletji, in jo kritizirajo vsi po vrsti, a prav primerne alternative zanjo za zdaj še ni videti," je pojasnil Pipan. V Mali drami bo program, sestavljen iz šesterice premier, vseboval "manj politike in veliko osebnih, čustvenih zgodb", kar je, tako ravnatelj, razumljivo že po naravi stvari, saj gre vendarle za komorni oder.

Širjave "političnega"

Sezono na velikem odru bo odprla Shakespearova tragedija Kralj Lear, ki jo bo zrežiral Mile Korun in bo brez dvoma nekaj posebnega: prav to igro je namreč Korun v Drami postavil že leta 1964 in ta uprizoritev danes velja za eno od tistih Korunovih "prelomnih predstav", ki so spremenile slovensko gledališče. Tokratna postavitev naj bi bila po napovedih "v prav vseh pogledih nasprotna" prej omenjeni, dodaten čustveni naboj pa ji nedvomno dodaja dejstvo, da naj bi šlo po Korunovih besedah za njegovo zadnjo režijo Mile Korun bo sicer prav v dneh po premieri praznoval svojo 80-letnico. Kot zanimivost lahko omenimo še, da bo tudi tretja premiera na velikem odru, to bo Ajshilova Oresteja v režiji Jerneja Lorencija, po naključju ali ne, do neke mere sovpadla s 40-letnico Korunove postavitve te antične mojstrovine na odru Drame. Še pred tem pa bo krstna uprizoritev najnovejše drame Draga Jančarja z naslovom Niha ura tiha, ki jo bo zrežiral Eduard Miler. V njej Jančar skozi sedem kratkih, žanrsko različnih in na videz med seboj nepovezanih prizorov, ki se navdihujejo pri seznamu sedmih smrtnih grehov, riše podobo "krogov pekla" sodobne slovenske družbe.

Nabor bosta sklenili še krstni uprizoritvi novih domačih besedil: rock opera Neron avtorjev Andreja Rozmana - Roze in Davorja Božiča, ki jo bo režiral Matjaž Zupančič, je bila v načrtih že nekaj let, zdaj pa je ta projekt, ki po Pipanovih besedah ne bo kak glasbeno-gledališki spektakel, ampak bolj muzikal manjših razsežnosti, le nared za uprizoritev. Dramo Iva Svetine Pasijon po Edvardu Kocbeku bo spomladi režiral Sebastijan Horvat; gre za besedilo, ki v osnovi povzema Kocbekove dnevniške zapiske ob potovanju v Jajce leta 1943 in različne zgodovinske vire, vendar na njihovi podlagi gradi izvirno dramsko delo, ki po mnenju ravnatelja pomeni eno Svetinovih najboljših dram. Predstava bo nastala v koprodukciji s SNG Nova Gorica.

"Zavedam se, da je ta repertoar v nekem smislu kar tvegan, saj mu je mogoče očitati nekakšno akademskost in tudi tematsko enosmernost," priznava Pipan. "Vendar to niso zaprašena, 'zatežena' besedila, ampak izrazito sodobna in ostra gledališka snov, za katero ne dvomim, da ponuja izhodišče za privlačno in zavezujoče gledališče." Pipan tudi verjame, da je vsako od treh novih slovenskih besedil pomemben avtorski dosežek, ki bo enakovredno sobival na odru s klasikama, kot sta Oresteja in Kralj Lear (ki sta bili za novo uprizoritev tudi sveže prevedeni).

Intimne zgodbe Male drame

Prva od šestih premier sezone v Mali drami bo Samo konec sveta Jean-Luc Lagarce se je v svoji zadnji drami lotil družinske zgodbe o umirajočem sinu, ki se vrne domov, režiral pa bo francoski režiser Philippe Calvario. Prvo slovensko uprizoritev zgodnje komedije Thomasa Bernharda Mož navade bo pripravil režiser Janusz Kica, praizvedbo drame Žrelo Žanine Mirčevske, nominirane tudi za Grumovo nagrado, pa bo režirala Andreja Kovač. Igro sodobne srbske dramatičarke Milene Marković Barčica za punčke, ki govori o otroštvu in travmah neke ženske, bo režiral Aleksandar Popovski, z "žensko dramo" Davida Mameta Bostonska naveza pa se bo režijsko spoprijel Boris Cavazza.

Edina drama na komornem odru, ki nekoliko odstopa od že naštetih "intimnih zgodb", je Lessingova Emilia Galotti, ki jo bo režiral Diego de Brea; gre za klasiko razsvetljenske dramatike, ki je na nemškem govornem območju dobro znana, pri nas pa je bila nazadnje uprizorjena pred dobrim stoletjem.

Vse naštete sezonske uprizoritve (pridružiti se jim utegne še predstava Moliere, Zarota svetohlincev, ki jo po Bulgakovu pripravlja Tomi Janežič, a je njena premiera, ki bi morala biti prihodnji teden, za nedoločen čas odložena) so seveda del Dramine ponudbe abonmajev za prihodnje leto; abonmaji sicer ostajajo enaki kot doslej in omogočajo tudi različne programske kombinacije, vpisovati pa jih bodo začeli prihodnji teden.