To bi utegnila 1. julija skaziti tudi uvedba avtocestnih vinjet, vendar Marjan Hribar, prvi mož slovenskega turizma na ministrstvu za gospodarstvo, ocenjuje: "Slovenski turizem zaradi tega po mojem ne bo na slabšem.

Avstrijce motijo slovenske vinjete

Hribar je prepričan, da nikogar v tujini ne moti, da ne bomo imeli desetdnevnih vinjet, kot jih imajo denimo Avstrijci. "Moti jih le njihova cena - 35 evrov za polletno in 55 za celoletno vinjeto. Toda vožnja po avtocesti od Splita do Zagreba in nazaj stane okoli 33 evrov," primerja Hribar. Jan Ciglenečki, vodja Slovenske turistične organizacije na Dunaju, pa pravi, da nekateri avstrijski turisti menijo, da to, da Slovenija ne bo imela tudi desetdnevnih in enomesečnih vinjet, ni turistično vedenje. To dejstvo moti zlasti tiste Avstrijce - takšnih je na leto od 800.000 do 900.000 -, ki prek Slovenije po najkrajši poti potujejo na počitnice na Hrvaško. Zato Hrvati v šali pravijo: "Slovenci nam vinjete, mi vam dvojne cene."

Zaprte bencinske črpalke

Toda hrvaški turistični delavci bodo morali najprej pomesti pred svojim pragom, kajti letošnji prvomajski prazniki so mnoge med njimi znova zalotili enako nepripravljene, kot januarski sneg običajno preseneti slovensko komunalno službo. Le nekaj primerov: prvega maja navtični turisti v Dalmaciji niso mogli naliti goriva v svoja plovila, saj so bili bencinski servisi vsi po vrsti zaprti. "V rokah imam tri dopise Ininemu vodstvu v Zagrebu, naj bodo črpalke ob morju vendarle odprte tudi na praznični dan, a ni zaleglo. Jadrnice, jahte in gliserji so ves dan zaman ustavljali pred zaprto črpalko," je po radiu tarnal turistični delavec iz Milne na Braču, ki je bila zatrpana s plovili.

V nacionalnem parku Slapovi Krke, enem najbolj obiskanih turističnih predelov Hrvaške, vstopnine z evri ni mogoče plačati, prav tako ne goriva na nekaterih Ininih črpalkah, saj tam tujca pričaka domoljubni napis: "Tuje valute ne sprejemamo." V Stomorski na Šolti plačilo za privez jadrnice zahtevajo, še preden uspe človek sestopiti na trdna tla, v zameno pa ponudijo zaklenjene tuše in stranišča. "Možakarju, odgovornemu zanje, je umrla tašča," izvemo. Odgovora na vprašanje, zakaj ima le namestnika za pobiranje denarja, ne pa tudi za odklepanje sanitarij, pa, žal, ne dobimo.

Trajekti po zimskem voznem tedu

Prvomajski prazniki so med zimskim spanjem in zimskim voznim redom zalotili tudi hrvaškega ladijskega prevoznika Jadrolinijo - vsaj njegovo izpostavo v Zadru. V nedeljo je bilo v luki Preko na otoku Ugljan (od tam trajekt do Zadra pluje le 20 minut) že od jutra avtomobilov, čakajočih na trajekt, bistveno več kot razpoložljivega prostora na njem, zato so ob 12.30 pristojni obljubili: "Potrpite nekaj minut, saj prihaja dodaten prevoz."

To se je res zgodilo, a "okrepitev" dve uri in pol ni izplula nikamor, ker da se ne splača voziti le nekaj deset avtomobilov. "Kam neki se vam mudi?" so spraševali zdolgočaseni Jadrolinijini delavci, medtem pa je radio nenehno bombardiral s prometnimi informacijami s poti proti Zagrebu in naprej proti Sloveniji: "Kolona pred predorom Sveti Rok je dolga 15 kilometrov, pred predorom Mala Kapela 7 kilometrov, pred cestninsko postajo Lučko 12 kilometrov…"