"Na osnovi dveh ločenih preiskav lahko z veliko gotovostjo trdim, da je za nesrečo kriv človeški dejavnik, oziroma lahko popolnoma izključim tehnično okvaro. Vsi varnostni sistemi in preostala tehnična oprema so delovali brezhibno. Tudi vse osebje, vpleteno v incident, razen strojevodje vlaka, je delovalo pravilno, preudarno, požrtvovalno in odgovorno, za kar si zaslužijo posebno pohvalo," je povedal Žerjav in dodal, da je odgovorne opozoril na nekaj zadev, ki jih je v izogib podobnim dogodkom po njegovem treba takoj izboljšati.

"Predlagal sem nekaj jasnih ukrepov. Uprava Slovenskih železnic bi morala imeti osebni odnos do ponesrečencev, s čimer mislim predvsem to, da bi se na kraju dogodka pojavil predsednik uprave. Pričakoval bi tudi bolj učinkovito krizno komuniciranje in obveščanje javnosti o tem dogodku," meni Žerjav, ki poudarja dejstvo, da na vlaku, ki je povzročil nesrečo, ni bilo radijske zveze. "Nesprejemljivo je, da leta 2008 tega nimajo vse lokomotive v Sloveniji, ko pa se danes praktično že otroci okoli blokov podijo s podobnimi napravami," je zgrožen minister, ki od odgovornih pričakuje, da takoj poskrbijo za opremljenost vseh lokomotiv z ustreznimi napravami. Poleg tega je Žerjav prepričan, da mora uprava Slovenskih železnic oceniti tudi odgovornost vseh preostalih zaposlenih, ki so bili vpleteni v to nesrečo.

Minister do začetka junija pričakuje tudi celovito analizo delovanja in uporabe naprav, ki samodejno ustavijo vlak, na železniškem omrežju za obdobje zadnjih dveh let in da odgovorni v zvezi s tem izvedejo temeljito izobraževanje vseh strojevodij. "Sam se bom osebno prepričal v realizacijo vseh naštetih ukrepov," odločno napoveduje Žerjav in obenem zagotavlja, da je strah pred potovanjem z vlaki odveč, saj je po njegovih besedah promet po slovenskem železniškem omrežju popolnoma varen.

Jelka Šinkovec Funduk, generalna direktorica direktorata za železnice in žičnice, je medtem sporočila, da so policisti strojevodjo vlaka, ki je zakrivil nezgodo, kazensko ovadili. "Postopki se skladno s podzakonskimi akti, ki določajo pravila v takih primerih, vodijo tudi na Slovenskih železnicah," še pravi Šinkovec-Fundukova.