Balestre je bil predsednik krovnih avtomobilističnih organizacij, sprva Mednarodne zveze avtomobilističnih športov (FISA) in nato FIA, dve desetletji. V svojem dolgem mandatu se je zavzemal predvsem za več varnosti v formuli 1, uvedel je obvezna poskusna trčenja na testiranjih, dosegel pa je tudi prepoved turbo motorjev v osemdesetih letih.

Znan je bil tudi po sporu z Berniejem Ecclestonom, ki še danes velja za alfo in omego formule 1. Takrat je bil Ecclestone predsednik združenja konstruktorjev formule 1 (FOCA) in je v spopadu s FIA in Balestrom dosegel, da je krovni avtomobilistični zvezi pripadla zgolj administrativna vloga pri določanju pravil, marketinški delež elitnega tekmovanja pa gre odtlej prek Ecclestona.

"Za vse, kar je storil za naš šport, bi se mu rad zahvalil iz vsega srca," je dejal nekdanji svetovni prvak, Balestrov rojak Alain Prost. Za razliko od Prosta pa Balestre ni bil v najbolj prijateljskih odnosih z drugim velikim zvezdnikom formule 1 ob koncu osemdesetih, saj ga je Brazilec Ayrton Senna večkrat obtožil, da pravila v formuli 1 kroji v Prostovo korist.