Najmanj naj bi za predvajanje televizijskih oglasov porabili v volilnem štabu Lojzeta Peterleta, in sicer 45.000 evrov, čeprav pristavljajo, da sporočena številka ni dokončna. Niso pa želeli razkriti, kakšna bo pogostnost predvajanja spotov, kar je ključni podatek pri izračunu stroškov.

Strokovnjaki pravijo, da so številke Peterletovega volilnega štaba na trhlih nogah

Toda na podlagi cenikov nacionalne televizije in Pop TV ter po ocenah strokovnjakov je moč sklepati, da bo številka precej višja, kot jo navaja Peterletov volilni štab. Poglejmo primer izračuna. Na Pop TV, kjer minuta predvajanja v najbolj gledanem času stane 6800 evrov, bi za 20 polminutnih oglasov plačali 68.000 evrov. Na nacionalni televiziji, kjer minuta predvajanja po ceniku stane 3120 evrov (v najbolj gledanem času), bi za dvajset polminutnih oglasov plačali 31.200 evrov. Skupno torej približno 100.000 evrov. V te številke sicer niso vključeni morebitni popusti, ki jih pri zakupu dobijo agencije.

V volilnem štabu Danila Türka bodo za zakup medijskega prostora na radiu in televiziji, kot so poudarili, namenili 123.000 evrov: zakupili so 76 objav televizijskih spotov na TV Slovenija, Pop TV in Kanalu A ter 350 objav na radijskih postajah.

Tudi iz štaba Mitje Gasparija so sporočili natančno število predvajanj: zakupili so 70 objav spota na TVS in Pop TV, od tega 50 objav 30-sekundnega in 20 objav 10-sekundnega spota. Ker konkurenčni štabi operirajo s - po njihovi presoji - prenizkimi stroški, v Gasparijevem štabu niso navedli kumulativnega podatka za predvajanje TV-spota, naš izračun pa pokaže, da bi stroški zakupa utegnili biti blizu stroškom zakupa v volilnem štabu Danila Türka.

Koliko so številke, ki jih navajajo v volilnih štabih, realne, smo vprašali strokovnjake. Produkcija spotov stane med 10.000 in 35.000 evri, odvisno tudi od dolžine spotov in števila različic. Najdražji je zakup medijskega prostora, ki je odvisen od pogostosti pojavljanja in dolžine spotov. Štirinajstdnevno predvajanje spotov z običajno frekvenco stane okoli 100.000 evrov. Koliko stane volilna kampanja, je težko oceniti, veliko je odvisno od kreativnega, dizajnerskega dela agencije ter popustov pri zakupu medijskega prostora.

Krovni stroški naj bi bili pri vseh štabih v zakonskih okvirih

V volilnih štabih smo preverili še podatke o nekaterih drugih stroških v volilni kampanji. V štabu Danila Türka, kjer so doslej zbrali približno 100.000 evrov, so za objavo časopisnih oglasov v času zbiranja podpisov podpore za kandidauro porabili 11.000 evrov. Oglasov v tiskanih medijih, kot poudarjajo, sicer nimajo. Približno 70.000 evrov pa bo stalo 730.000 izvodov časopisa, ki ga bodo v teh dneh razdelili vsem gospodinjstvom po Sloveniji. Podatka o tem, koliko bo stalo oglaševanje na jumbo plakatih, še nimajo. V Peterletovem štabu, kjer so doslej zbrali 130.000 evrov, bodo za jumbo plakate namenili približno 50.000 evrov. Prihodnji teden bodo v dnevnih časopisih objavili po en oglas, vendar podatka o stroških nimajo. V Gasparijevem štabu, kjer so doslej zbrali največ, 160.000 evrov, pa poudarjajo, da bodo oglaševali na 250 jumbo plakatnih mestih, ne bodo pa imeli nobenega tiskanega oglasa.

Vsi kandiadati poudarjajo, da bodo njihovi stroški volilne kampanje v zakonsko določenih okvirih, to je 0, 25 evra na volilnega upravičenca, kar pomeni približno 424.000 evrov za vsak štab.

V štabu Mitje Gasparija ocenjujejo, da bodo stroški celotne kampanje znašali približno 300.000 evrov, pri čemer poudarjajo, da bo v tej vsoti tudi denar porabljen še pred uradnim začetkom volilne kampanje 21. septembra.

V volilnem štabu Lojzeta Petrleta napovedujejo, da naj njihovi stroški v celoti ne bi presegli 250.000 evrov.

V štabu Danila Türka pa poudarjajo, da bodo skušali porabiti največ toliko, kolikor dovoljuje zakon.