»Sistem postaja vse bolj prepoznaven, uporabnikov je vse več, želimo si, da bi ga učinkovito uporabljali tako državljani kot podjetja,« je še dodal Vizjak. Podjetja in državljani lahko vse težave, ki so čezmejne, pri katerih gre za kršitev prava EU, v katere je vključena javna uprava, posredujejo prek spleta ali po elektronski pošti. »Solvit ne posreduje v sodnih sporih, ne rešuje zapletov v odnosih med posameznimi podjetji in pritožb, ki jih imajo na izdelke ali storitve potrošniki, temu so namenjeni drugi organi,« je opozoril Vizjak.

Podjetja se na Solvit obračajo predvsem zaradi ovir pri dostopu na trge drugih držav članic, obdavčitev, vračila davka na dodano vrednost in zaradi težav pri samozaposlitvi v drugi državi članici, ciljni rok za pripravo rešitve je deset tednov. Gre za mrežo 30 nacionalnih centrov, poleg držav EU so vključene še Norveška, Islandija in Liechtenstein. Slovenski center na ministrstvu za gospodarstvo deluje od vstopa Slovenije v EU. »Kontaktne osebe imamo tudi na vseh drugih ministrstvih,« je pojasnil Peter Vrtačnik. V praksi v slovenski center pridejo pritožbe slovenskih državljanov ali podjetij zaradi ravnanja državnih organov v drugi državi članici. Slovenski center te posreduje državi, kjer je do kršitve prišlo, center iz te države nato v enem tednu odloči, ali bo primer sprejel, nato predlaga rešitev.

Gre za alternativni način reševanja sporov, je pa veliko hitrejši kot uradni postopek vlaganja pritožb. »Če težava ostane nerešena ali če menite, da je predlagana rešitev nesprejemljiva, lahko še vedno sprožite sodni postopek pred nacionalnim sodiščem ali pa se uradno pritožite pri evropski komisiji,« pojasnjujejo na ministrstvu za gospodarstvo. Slovenski center Solvit je od centrov iz drugih držav prejel dvanajst primerov pritožb, v tujino so jih posredovali osem, uspešno jih je bilo rešenih več kot tri četrtine. »Toliko je primerov, ki smo jih uradno sprejeli v reševanje, vsaj petkrat več je primerov, ko posameznikom ali podjetjem posredujemo informacije,« je pojasnil Vrtačnik. Od leta 2004 so centri Solvit obravnavali 1500 primerov, kar je približno 500 na leto.