Tudi v avtomobilski industriji. Zastrašujoč je namreč že podatek, da so potrebe hitrorastočega kitajskega trga tolikšne, da lahko pokupi celotno svetovno avtomobilsko proizvodnjo. Med več kot milijardo ljudi jih je namreč vsaj 20 milijonov takšnih, ki jim izdatek za nakup (novega) avtomobila ne predstavlja posebne težave.

Kitajci vse bolj spominjajo na Azijce, njihov smisel za učenje je namreč neverjeten. Tudi takrat, ko je treba izdelati avto. Resda so njihovi jekleni konjički trenutno še bolj "prototipi", a Kitajci so prepričani, da bodo z njimi kmalu osvojili svet. V Evropo je tako pred dnevi zapeljal brilliance BS6, "prestižna" limuzina, ki v dolžino meri zajetnih 4,88 metra. In (za potencialne kupce) najpomembneje: napolnjena s številnimi dobrotami (klima, parkirni senzorji, ogrevani sedeži, ABS, dve zračni blazini, radio s CD) in 2,4-litrskim motorjem s 100 kW, stane neverjetno ugodnih 23.000 evrov (osnovna različica le 19.000). Zdi se enostavno predobro, da bi bilo resnično. Zato so se v Nemčiji odločili, da limuzino preizkusijo tudi v testnem trčenju. Rezultati, za mnoge morebiti celo pričakovani, so dokazali, da je na kitajske avtomobile (še) treba gledati z določeno rezervo. Avto je na trčenjih v sodelovanju z Dekro, inštitutom, ki se ukvarja tudi z varnostjo in kakovostno vozil, osvojil vsega dve izmed možnih petih zvezdic!

Avto so tako v oviro (čelno) pognali s hitrostjo 56 km/h, kar je 8 km/h manj kot pri testnih trčenjih EuroNCAP, bočni trk so izvedli pri 50 km/h. Torej bi bili rezultati lahko še slabši. Presenečeni so bili vsi, še posebno nemški uvoznik, ki si od posla s prodajo "kitajcev" v Evropi veliko obeta. A prav v Nemčiji je pogoj dobre prodaje varnost vozila.

No, kljub močnim poškodbam po trku vendarle ni bilo vse katastrofalno. Vsaj ena vrata na vsaki strani so se lahko odprla in varnostne pasove je bilo mogoče zlahka odpeti. Senzorji na testnih lutkah so zaznali obremenitve na glavi in možnost poškodb zgornjega dela telesa in členkov - a vse še znotraj dovoljenih omejitev. Kar je najpomembneje, poškodbe niso smrtno nevarne.

Največje zamere letijo na segmente varnostne opreme, saj avto nima stranskih zračnih blazin, kot tudi ne sistema stabilnosti ESP. Prav pomanjkanje slednjega se je izkazalo za kritično, ko so limuzino preizkusili na dirkališču in so bila nagibanja pri losovem testu izjemna, izogibanje oviram pri hitrostih nad 100 km/h pa za voznika izjemno težavno opravilo. V avtomobilu je med testiranjem sedel tudi uvoznik za brilliance za Nemčijo, ki je takoj po doživetem odpotoval na Kitajsko. Potencialni kupci upajo, da se bo vrnil z nadgrajeno opremo limuzine, ki bo vsebovala tudi ESP...