Po spremenjenem 16. členu bo morala osnovna šola za vse učence namesto dosedanjega enega tujega jezika izvajati pouk iz dveh; iz katerih, v zakonski noveli - enako kot v sedanjem zakonu - ni določeno.

Na MŠŠ zatrjujejo, da želijo s tem predlogom omogočiti šolam, da drugi tuji jezik kot obvezni predmet poučujejo v zadnjem triletju. Število obveznih predmetov v 9-letki (že zdaj nadpovprečno) se po tej noveli povečuje na 15 predmetov. Obvezni tuji jezik sedaj v šolah poučujejo od 4. do vključno 9. razreda v obsegu od 2 do 4 ur na teden, različno po razredih, večinoma angleščino. Na 67 šolah sicer še poučujejo nemščino, vendar pa podatki kažejo, da je šol z obvezno nemščino z leti vse manj. Zelo priljubljena pa je nemščina kot eden od izbirnih predmetov. Med izbirnimi predmeti, ki so jih šole v šolskem letu 2005/2006 ponudile vsaj 100 razredom, je bila nemščina (poleg likovnega snovanja, športa in računalništva) med najpogosteje izbranimi predmeti.

Med razlogi za spremembo na MŠŠ navajajo usmeritve in številne dokumente, ki so jih o poučevanju tujih jezikov v minulih letih sprejele evropske institucije. Evropska komisija je, denimo, že leta 1995 v beli knjigi o izobraževanju med cilje zapisala tudi "spodbujanje mlajših učencev za učenje najmanj dveh tujih jezikov okolja", februarja 2003 pa je tujejezikovno znanje uvrstila med kompetence, ki so nujno potrebne državljanom EU za uspešno bivanje, delo in razvoj. Večjezičnost, poudarjajo na MŠŠ, pomeni prednosti za vsakega posameznika v EU.

Podatki kažejo, da se danes v EU enega tujega jezika uči 50 odstotkov vseh otrok, starih od 6 do 10 let, kar je mnogo več kot konec 90. let. Povečuje pa se tudi število držav, ki so že v tej starosti uzakonile tudi drugi tuji jezik (Luksemburg, Estonija, Švedska in Islandija). Pri starosti, ki ustreza našemu zadnjemu triletju, se drugega tujega jezika uči slaba polovica vseh učencev. Na Finskem se, denimo, učenci začnejo prvi tuji jezik učiti v 3. razredu in se ga učijo do 9. razreda, povprečno imajo na teden 2,7 odstotka tega pouka. Drugi tuji jezik se začnejo učiti v 7. razredu in se ga učijo do 9. razreda. Učenci pa imajo možnost izbrati si tudi tretji neobvezni tuji jezik od 3. do 9. razreda.