Kdo je sploh James Bond, je „uradno“ vprašanje simpozija z naslovom „Kulturna vloga in estetski pomen popularne filmske legende“, ki se je začel v torek v Parizu. Organizacijo si deli nekaj uglednih univerz, francoska državna biblioteka in Evropski konzervatorij za avdovizualno umetnost.

Zgodbo o neuničljivem britanskem tajnem agentuJamesu Bondu si je izmislil pisatelj Ian Fleming in jo opisal v dvanajstih knjigah, ki so jih od leta 1953, ko je izšla prva, pa do danes, prodali v dvesto milijonih izvodih. James Bond je doživel tudi blizu 30 filmskih postavitev, ki so jih režirali Robert Markham, Christopher Wood, John Gardner in Raymond Benson.

Na vprašanje, kdo je James Bond, je Michael Baumgartner iz univerze v Vancouvru odgovoril, da gre za človeka „brez doma, brez zgodovine, brez socialnih vezi, staršev in partnerske zveze, ki ljubice srečuje spotoma, v hotelih, kazinojih in barih.“

Mathieu Flonneau pa pravi, da je James Bond „veliki promotor luksuznih izdelkov, med katerimi so znane blagovne znamke pijač, cigaret, ur in avtomobilov in obenem vohun, ki obožuje najnovejšo tehniko, pa naj gre za žepne podmornice v filmu „Octopussy" iz leta 1983, projektile s komprimiranim zrakom za boj proti morskim psom v „Live And Let Die“ iz leta 1973 ali nevidni Aston Martin.